nieuws

Florius haalt ‘de dubbel’ binnen

Archief

Onderzoeksbureau Blauw Research heeft de Gouden Spreekbuis uitgereikt aan Florius. De prijs wordt jaarlijks toegekend aan de geldverstrekker die zijn imago bij het intermediair het meest heeft verbeterd. Obvion blijft volgens Blauw de meest favoriete geldgever.

 

De andere genomineerden waren ING (Postbank/ING Bank), Delta Lloyd, BLG en WestlandUtrecht. Het is feitelijk de vierde maal dat Florius de prijs mee naar huis neemt: als Bouwfonds ging de ABN Amro-dochter in 1999, 2002 en 2005 ook al met de eer strijken.

 

  &nbsp"We hebben de dubbel binnen", stelde directeur Paul van der Meijs tevreden vast bij de prijsuitreiking. Hij doelde daarmee op de andere belangrijke hypotheekprijs die jaarlijks wordt vergeven: de verkiezing van het Hypotheekproduct van het jaar op het Hypotheken Event. Daar rolde in februari de Verzilver Hypotheek als meest vernieuwende product uit de bus.

 

  &nbspDe prijswinnaar wordt bepaald aan de hand van de Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers, die de bekendheid van en waardering voor geldgevers bij het intermediair onderzoekt. Bovendien wordt in kaart gebracht met wie de tussenpersonen graag meer zaken willen doen.

 

  &nbspOpvallend is dat de algemene beoordeling van het imago het afgelopen jaar is teruggelopen van een 6,7 naar 6,2. De hoogste score op dat gebied halen Obvion en Zwitserleven, die allebei een 6,8 krijgen van het intermediair. Twee grote merken scoren beduidend lager dan gemiddeld: Postbank en ABN Amro komen allebei uit op een 5,6.

 

Voorkeur

De absolute voorkeur – met wie doet het intermediair het liefst zaken? – gaat al een paar jaar lang uit naar Obvion, voor ING Bank en Florius. Afgemeten naar de mate waarin tussenpersonen overwegen meer zaken met een bepaalde geldverstrekker te doen, is Florius het meest in trek, gevolgd door ING Bank, ABN Amro en Obvion.

 

  &nbspWinnaar Florius blijkt het best te scoren op het nakomen van afspraken (dat beaamt 90% van de respondenten) en flexibiliteit (81%). Op de verschillende deelgebieden komt verder Aegon goed uit de verf: de aspecten snelle dienstverlening, goede acceptanten, concurrerende hypotheken, goede administratie en goede organisatie worden door 86% tot 92% van de ondervraagden verbonden met Aegon. Obvion wordt het meest genoemd als partij die men vertrouwt en waar men een goed gevoel bij heeft. Zwitserleven scoort tot slot het hoogst op deskundigheid.

 

  &nbspNegatieve beoordelingen zijn er onder meer voor Postbank, die lage scores boekt op snelle dienstverlening, goede acceptanten, deskundigheid en goede administratie. Qua vertrouwen en nakomen van afspraken wordt Woonfonds slecht gewaardeerd.

 

de Gouden Spreekbuis.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.