nieuws

Financiële marketeers achten prijs doorslaggevend

Archief

Zestig procent van de marketeers in de financiële dienstverlening vinden voor het verkoopsucces de prijs de doorslaggevende eigenschap van een product. “Een schokkende uitkomst”, vond Aegon-topman Marco Keim, zelf van oudsher marketeer.

Op de Nationale Dag Financiële Marketing gaf Keim de aanwezige marketeers, aan de hand van onderzoeksresultaten van IG&H en For All Finance, stof tot nadenken. Hij verweet marketingmensen "een collectief gebrek aan inzicht en visie". Hij wees op uitkomsten dat 40% niet goed zegt te weten via welke kanalen hun klanten producten kopen en dat 52% niet goed weet wat de concurrentie doet. "Dat kan toch niet", vroeg Keim zich hardop af. Vreemd vond hij voorts dat 60% van de marketeers zegt niet te kijken naar ontwikkelingen in de Verenigde Staten of het Verenigd Koninkrijk.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.