nieuws

Driekwart marketeers voorziet meer imagoschade

Archief

Verzekeringsmarketeers verwachten dat bepaalde onderdelen in de bedrijfstak de komende jaren voor verdere imagoschade gaan zorgen. Onderzoeker Matthijs Mons van adviesbureau IG&H denkt hardop aan uitvaart, woonlasten en pensioenverzekeringen.

Driekwart marketeers voorziet meer imagoschade

IG&H deed het onderzoek samen met For All Finance onder 150 marketeers. Van hen voorziet 76% nieuwe schandalen. "Je kunt bijvoorbeeld denken aan de uitvaartmarkt", aldus onderzoeker Mons (foto) woensdag op de Nationale Dag Financiële Marketing. "De uitvaartverzekeraars realiseren dit jaar een productiegroei van 30%. Zou dat komen doordat de vraag onder consumenten zo explosief is gestegen? Nee, dat ligt vooral aan intermediairs, die compensatie zoeken voor lagere inkomsten." Mons zegt provisiepercentages voorbij te zien komen die de Wabeke-norm niet doorstaan. "Dit is een serieus risico."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.