nieuws

Bedieningsconcepten Afab flink op de schop

Archief

De vijf verschillende labels van de divisie Serviceproviding van Afab hanteren vanaf 1 januari nog maar één bedieningsconcept voor de aangesloten tussenpersonen. “Het wordt voor de adviseur een volledig aanbiedersonafhankelijk model”, aldus directeur Wim Witteveen.

Bedieningsconcepten Afab flink op de schop

Het nieuwe model, dat de varianten Top en Excellent kent, is woensdag gepresenteerd onder de titel 'Samen op weg in 2009'. De serviceprovidingtak van Afab bestaat uit Xtensive, FSD, StercK/ViaFeria, PensioenPoint en Quarré. "Die labels blijven bestaan, maar het bedieningsconcept voor de aangesloten kantoren zal in de basis worden gelijkgetrokken."
De varianten Top en Excellent zijn gratis en bestaan uit het inkoopassortiment inclusief de eigenlabelproducten. Verder kunnen tussenpersonen gratis adviessoftware afnemen, WFT-opleidingen volgen tegen kostprijs en een WFT-audit doen. In de Excellent-formule worden kantoren vermeld op een centraal internetportaal, dat (vanaf 1 januari) leads moet genereren. In ruil moeten zij wel 100% van hun productie bij Afab onderbrengen.
Afab steekt daarnaast fors geld in een nieuwe reclamecampagne: "We gaan onze merkuitstraling meer richting hypotheken brengen", aldus Witteveen (foto). In de planning zit ook een website waarop vanaf 1 januari de provisie per aanbieder inzichtelijk wordt gemaakt.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.