nieuws

‘Aandeel intermediair in Schade nog maar 28%’

Archief

Nieuwe particuliere schadeverzekeringen vinden in 45% van de gevallen hun weg naar de consument via het directe verkoopkanaal. Het aandeel van het intermediair zou nog maar 28% zijn.

Dat stelt onderzoeksbureau GfK op basis van productiecijfers over de eerste helft van 2008. Volgens GfK is het resterende kwart van de koek voor het bankkanaal. Wordt gekeken naar de omvang van de totale portefeuille (bestaand plus nieuw), dan leidt het intermediair nog met 43,5%. Dat is vijftien procentpunten minder dan tien jaar geleden. Het directe kanaal is in die periode negen procentpunten vooruitgegaan tot nu 39,3%. De banken hebben ruim vijf procentpunten gewonnen tot 17,3%.
Met autoverzekeringen legt het intermediair het op portefeuilleniveau al af tegen het directe kanaal. De direct writers hebben hun aandeel op deze markt in tien jaar tijd met bijna zeven procentpunten uitgebreid tot 45,9%. Het intermediair heeft juist elf procentpunten ingeleverd tot nu 37,9%. De banken winnen bijna vijf procentpunten tot 13,3%.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.