nieuws

Verzekeraars krijgen wanbetalers beter in beeld

Archief

Friss Fraudebestrijding en Experian hebben een koppeling tot stand gebracht tussen het fraudedetectiesysteem van Friss en de consumentendatabase van Experian. Verzekeraars kunnen klanten hierdoor beter controleren op, bijvoorbeeld, hun betalingshistorie.

Verzekeraars krijgen wanbetalers beter in beeld

"Experian is gespecialiseerd in de aanpak van woonfraude bij woningcorporaties en wij zijn marktleider in fraudebestrijding bij verzekeraars", aldus directeur Leon Brunenberg van Friss. Verzekeraars kunnen de gegevens over consumenten die in de database van Experian zijn opgeslagen zowel bij de acceptatie van nieuwe klanten als bij de afhandeling van schadeclaims gebruiken. Hierdoor krijgen ze het debiteurenrisico beter in beeld. "Met gegevens over kredietwaardigheid en betalingshistorie van consumenten kunnen ze de notoire wanbetalers er gemakkelijk uithalen", aldus Friss.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.