nieuws

VEH: meldpunt dubbele bodems financiële producten

Archief

Vereniging Eigen Huis (VEH) is op zoek naar dubbele bodems en onbegrijpelijk taalgebruik in de voorwaarden van hypotheken, leningen en verzekeringen en heeft daarvoor zaterdag op haar website een meldpunt geopend.

VEH: meldpunt dubbele bodems financiële producten

Consumenten mogen niet worden verrast door onduidelijke bepalingen en beperkingen in de algemene voorwaarden. VEH roept daarom consumenten op om hun eigen voorbeelden van onduidelijke, verhullende of onbegrijpelijke voorwaarden te melden. "Werd u verrast door een onbekende extra opslag op uw hypotheekrente? Deed u vergeefs een beroep op uw werkloosheidsverzekering, maar stonden er in de kleine lettertjes beperkingen die u niet wist?" VEH wil dat alle voorwaarden en bepalingen bij hypotheken, leningen en verzekeringen begrijpelijk en eenduidig worden. Dubbele bodems en andere vervelende verrassingen moeten uit financiële producten verdwijnen. Het meldpunt staat open voor leden en niet-leden van Eigen Huis.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.