nieuws

Ook Delta Lloyd richt zich met Eve & Co speciaal op vrouwen

Archief

Delta Lloyd is bezig een financieel concept specifiek gericht op vrouwen in de markt te zetten. Onder de naam Eve & Co ( www.eveandco.nl ) wordt het concept nu getest op de hoogopgeleide vrouwen bij Delta Lloyd zelf.

 

Volgens initiatiefnemer Elsbeth Bouwman is er een snel groeiende groep hoogopgeleide en goed verdienende vrouwen die zich zelden aangesproken voelt door financiële dienstverleners. "Daardoor regelen ze hun financiële toekomst nauwelijks. Maar ze zouden dat wel graag willen". Het productaanbod verschilt volgens Bouwman niet van dat voor een man. "We bieden bank- en verzekeringsproducten van Delta Lloyd aan." Wel is het zo dat het concept zich richt op levensfases, waardoor niet snel een aparte autoverzekering aangeboden zal worden.

 

  &nbsp"Met Eve & Co willen we de drempel, die vrouwen vaak voelen, verlagen. We benaderen financiële dienstverlening vanuit haar standpunt en visie. Haar wensen, plannen, dromen en ideeën zijn het uitgangspunt. Dat kan bijvoorbeeld zijn onafhankelijkheid, flexibiliteit, zekerheid, zorg (voor kinderen), vrijheid om een droom te realiseren. Kortom, wat maakt je gelukkig? Bedenk dan dat je financiële toekomst ook zo kunt regelen. Uitgangspunt is dus niet onze financiële oplossingen. Er is geen productinsteek. Dat maakt Eve & Co anders dan andere initiatieven die op vrouwen zijn gericht. Op dit moment is Eve & Co nog in de pilotfase. We willen eerst een goede activiteit opzetten en ontwikkelen. Daarna gaan we kijken wat we in de toekomst gaan doen. Er is dus nog geen duidelijke tijdpad. Kwaliteit om iets goeds neer te zetten, gaat voor snelheid", aldus een woordvoerder.

 

Testen

  &nbspBouwman, die het concept samen met collega Mariëlla den Boef heeft opgezet, test het concept op de vrouwen bij Delta Lloyd. Daarna wordt het getest bij bedrijven waarmee een hechte relatie bestaat. De advisering en verkoop verlopen vooralsnog via Nationaal Spaarfond. "Een financieel totaalconcept als Eve & Co is echt nieuw", aldus Bouwman in het personeelsblad Sterk van Delta Lloyd.

 

  &nbspBegin dit jaar kwam ook Onna-Onna op de markt, een internetverzekeraar die zich ook speciaal op vrouwen richt. En ook verzekeraar De Goudse heeft de vrouw als doelgroep ontdekt. Onder de noemer Queens (zie vorige redactiepagina) wordt gestart met een autoverzekering. Later is het de bedoeling dat verzekeringen gericht op de ondernemende vrouw in de markt gezet worden.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.