nieuws

Goudse en Felison komen met vrouwenverzekeraar Queens

Archief

Nederland is een tweede vrouwenverzekeraar rijker. Na de introductie van Onna-onna in juni met een autoverzekering voor vrouwen, hebben De Goudse en gevolmachtigde Felison deze week onder de naam Queens een andere ‘vrouwelijke kijk op verzekeren’ geïntroduceerd. De aftrap vond plaats op de Dam in Amsterdam met een autoverzekering: ‘Queens of the Road’.

 

"We zijn weliswaar niet het eerste verzekeringsmerk dat zich specifiek op vrouwen richt, maar we zijn wel anders", licht communicatieadviseur Carien Vleeskruijer toe. "Queens is de eerste die verzekeren leuk gaat maken. Vrouwen stellen hele andere eisen aan een verzekering en hechten veel waarde aan service en gemak. Ze willen helemaal niet zelf onder de motorkap duiken en ook geen olie bijvullen. Ze willen graag als koninginnen behandeld worden. Tegelijkertijd zijn ze zelfbewust, eigenzinnig en zelfstandig en ook daarop speelt Queens in." Queens is ontwikkeld in samenwerking met het Amsterdamse reclamebureau Bosley, dat zich heeft gespecialiseerd in marketing- en reclameconcepten gericht op de vrouwelijke consument.

 

  &nbspDe verzekeringen kunnen zowel via de site www.queens.nl als via het intermediair worden gesloten. Felison Assuradeuren in Velserbroek, gevolmachtigde van De Goudse, verzorgt de volledige afhandeling vanaf het eerste contact tot en met de prolongatie en de schadeafhandeling.

 

Vrouwenauto’s

Volgens directeur New Business van De Goudse Robbert Prins biedt Queens autoverzekeringen tegen een marktconforme prijs: "We hebben gekeken naar de auto’s waar vrouwen het meest in rijden en daarvoor een vergelijking gemaakt met de prijzen in de markt. Voor de vrouwenauto’s zijn we relatief scherp geprijsd, maar zeker niet het scherpst. Queens wordt gepositioneerd als serviceconcept en we bieden dan ook de nodige extra’s als je het vergelijkt met traditionele verzekeraars."

 

  &nbspVerzekerden ontvangen de Queens Card, die recht geeft op de Queens of the Road Royalties. Dit zijn extra diensten, zoals gratis klein onderhoud bij Kwik-Fit, gratis vervangend vervoer bij reparaties na een ongeluk en ruitschade na een inbraak worden binnen het uur door Carglass gerepareerd. Queens of the Road biedt WA, WA beperkt casco en WA volledig casco. Daarnaast is er handtasdekking (tas plus inhoud) tot _ 800, nieuwwaardedekking voor nieuwe auto’s tot drie jaar na aankoop, aanschafwaardedekking voor occasions tot twee jaar na aankoop en vergoeding van sleutels en vervanging van sloten in geval van diefstal en beroving. Additioneel kunnen een bonusbeschermer, een inzittenden- en een rechtsbijstandekking worden gesloten.

 

Geen pechhulp

In tegenstelling tot concurrent Onna-onna geeft Queens of the Road geen gratis pechhulpdekking. "We zijn ervan uitgegaan dat de meeste vrouwen al een abonnement hebben bij de ANWB of Route Mobiel", aldus Vleeskruijer. "Dus we hebben juist een aantal andere service-elementen toegevoegd, die wij veel onderscheidender vinden en waardoor vrouwen zich echt aangesproken voelen."

 

Campagne

Op 11 november is Queens van start gegaan met een ludieke actie op de Dam in Amsterdam. Vleeskruijer: "Op ‘Queensday’ is autocoureur Shirley van der Lof daar door de officiële look-alike van prinses Máxima gekroond tot de allereerste Queen of the Road. Zij wordt het boegbeeld van Queens en krijgt ook een column op onze site. Ook Shirley houdt niet van olie bijvullen, heb ik al gehoord. Een dag later, op 12 november zijn we gestart met een reclamecampagne op de radio, die loopt tot half december. Daarnaast gaan we adverteren met banners op internet en in vrouwenbladen als Marie-Claire, Living en Linda."

 

Business Queens

Hoewel Queens van start is gegaan met een autoverzekering, wil De Goudse met het concept vooral ook de groep vrouwelijke ondernemers gaan aanspreken, aldus Prins: "Veel nieuwe ondernemers zijn vrouwen. Het is uiteindelijk onze primaire doelstelling om die groep te gaan benaderen."

 

  &nbspDaarom zal begin 2009 onder de naam ‘Business Queens’ een pakket verzekeringen voor de vrouwelijke (startende) ondernemer op de markt worden gebracht. "Er zal een compleet verzekeringspakket geïntroduceerd worden, specifiek gericht op vrouwelijke ondernemers. Daarnaast kijken we naar de mogelijkheden op het gebied van aov en beroepsaansprakelijkheid", aldus Prins.

 

  &nbsp"Het concept biedt sowieso heel veel mogelijkheden", vult Vleeskruijer aan. "Wat we bijvoorbeeld heel leuk vinden om te gaan doen is een huwelijksdagverzekering. Die zal Queen for a Day gaan heten."

 

  &nbspBeiden benadrukken overigens dat ook mannen van harte welkom zijn bij Queens: "Of ze zich aangesproken zullen voelen, zal de tijd uit moeten wijzen. Maar ze kunnen gewoon een polis bij ons sluiten."

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.