nieuws

Drukke dag ‘crisistelefoonteam’ DAS

Archief

In totaal hebben 1.800 mensen afgelopen zaterdag gebeld met rechtsbijstandverzekeraar DAS, die zijn telefoonlijnen openzette voor gratis juridisch advies. Aanleiding was de dreigende recessie, die bij veel mensen juridische vragen oproept.

Drukke dag ‘crisistelefoonteam’ DAS

Door de kredietcrisis en de dreigende recessie neemt de onrust onder burgers toe, en daarmee ook de behoefte aan juridische zekerheid, aldus DAS. Iedereen kon die dag bellen met allerlei vragen van juridische aard. De vijf meest gestelde vragen waren:
1. Mijn baas wil mij ontslaan. Wat moet ik doen?
2. Mijn jaarcontract eindigt bijna. Hoe vaak kan ik een contract voor bepaalde tijd krijgen?
3. Ik heb gisteren een voorlopig koopcontract getekend. Kan ik daar nog vanaf?
4. Ik heb een bankstel/keuken gekocht bij een winkel, maar die is failliet gegaan. Wat nu?
5. Wat moet ik doen als ik plotseling geen salaris meer krijg omdat mijn werkgever failliet dreigt te gaan?

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.