nieuws

Britse verzekeraar vormt eigen makelaarscollectief

Archief

In een antwoord op de toenemende macht van inkoopbedrijven en intermediairketens heeft Norwich Union, marktleider onder de Britse verzekeraars, een eigen netwerk opgericht onder de naam Club 110. Het collectief telt inmiddels 236 middelgrote kantoren.

Britse verzekeraar vormt eigen makelaarscollectief

Als zij tussen de € 1 mln en € 6 mln provisieomzet realiseren en een schaderatio van maximaal 55% hebben, worden zij door Norwich Union uitgenodigd zitting te nemen in de club. Een plekje daarin is waardevol, omdat de verzekeraar deze kantoren meer provisie geeft dan andere. Bovendien biedt de verzekeraar extra ondersteuning op het terrein van compliance, personeelswerving en marketing.
Norwich Union zegt met Club 110 in een jaar tijd het grootste makelaarsnetwerk in de Britse verzekeringsmarkt te hebben neergezet. Het collectief is inmiddels goed voor een provisieomzet van € 500 mln. De verzekeraar wil hiermee de provisiekosten drukken, die onder druk van de inkoopcombinaties volledig uit de hand dreigen te lopen. Verder wil de maatschappij betere schaderesultaten realiseren.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.