nieuws

Banken nog niet op hoogte van bankverzekeringsconcept Aegon

Archief

Aegon erkent wat voorbarig te hebben bericht over de ontwikkeling van een bankverzekeringsconcept, waarbij vier banken zouden zijn betrokken. "De beoogde resultaten zijn wat te enthousiast naar voren gebracht." De positie van voorkeursleverancier lijkt er blijkens de reacties uit het bankkanaal niet in te zitten.

 

In het personeelsblad InterAegon maakte de maatschappij onlangs prominent melding van een intensievere samenwerking met Rabobank, Friesland Bank, Van Lanschot en SNS Reaal (zie AM 20, pag. 1). "We werken aan een concept met bancassurance, maar er zijn nog geen definitieve besluiten genomen. Het moet nog worden uitgewerkt", laat Aegon nu weten.

 

  &nbspPer 1 oktober is Albert Wagemans met dat doel aangesteld als manager Bancassurance. Het is de bedoeling om meer ondersteuning te gaan bieden aan banken en hun de mogelijkheid te bieden bestaande producten aan te passen aan eigen wensen. Het accent ligt daarbij op levenproducten. Zo wil Aegon via het bankkanaal variabele lijfrenteverzekeringen gaan introduceren, de Nederlandse variant van de zogeheten variable annuities.

 

Geen speciale relatie

De vier genoemde banken zeggen alle niets van zo’n samenwerking te weten. Volgens Rabobank zullen Aegon-producten zeker niet als voorkeuroptie worden aangeboden aan bankklanten. "Er is geen sprake van dat wij Aegon in de etalage gaan leggen", aldus een Rabo-woordvoerder. "Wij doen zaken met wel honderd maatschappijen en daar is Aegon er één van. Onze huisverzekeraar Interpolis heeft zowel schade- als levenproducten in het assortiment, maar soms bieden andere aanbieders een betere oplossing. Soms komt die van Aegon, maar we zijn helemaal niet van plan om een speciale relatie aan te gaan. Maar we ervaren het als een compliment dat Aegon ons sterk vindt in het mkb."

 

  &nbspToine Beljaars, directeur van Van Lanschot Assurantiën, noemt het bericht van Aegon "onzin". "Wij geven niemand een preferente positie."

 

  &nbspVolgens Aegon zijn er echter al wel contacten met Rabobank geweest. "Wij vinden het vervelend dat de banken er nu op die manier mee zijn geconfronteerd."

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.