nieuws

Achmea wil liever geen dikke verkopers

Archief

Achmea wil dat het personeel een ‘gezonde’ uitstraling heeft en spreekt accountmanagers zonodig aan op hun slechte conditie. ”Niet om druk uit te oefenen, want we houden ons aan de wet”, aldus commercieel directeur Arno van den Boom. “Wel om ze bewust te maken van hun rol: zij zijn immers onze ambassadeurs.”

Zo'n 170 commerciële medewerkers van Achmea hebben vrijwillig meegedaan aan een gezondheidstest, waarbij bloed, conditie en longinhoud werden gemeten. Ook werd een halsslagaderanalyse uitgevoerd. ''Gemiddeld waren we drie kilo te dik,'' aldus Van den Boom. Vervolgens is ruim 40% van de deelnemers meer gaan sporten en heeft 33% de eetgewoonten verbeterd. Sommige verkopers vielen daardoor tot dertig kilo af.
Andere zorgverzekeraars zijn niet van plan het voorbeeld van Achmea te volgen. Zij houden het bij 'positieve prikkels' als cursussen of een abonnement op de sportschool.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.