nieuws

‘Particulieren niet meer welkom’

Archief

Kramer Assurantiën ontstond 1 januari 2006 na een splitsing met Verbossen Assurantiën en Risicobeheer. Paul Kramer was directeur en mede-eigenaar van het kantoor van Verbossen in Veghel, maar kon vanwege een concurrentiebeding niet starten in die plaats.

 

Hij week daarom uit naar Eindhoven, maar was na ongeveer een jaar al weer terug in Veghel waar hij een kantoor startte in de bekende Villa Dorshout. "Wij wilden graag terug naar Veghel, omdat daar veel grote bedrijven zijn gevestigd als Campina, Mars Sligro en Jumbo die op hun beurt ook weer bedrijven aantrekken", zei hij indertijd.

 

Met welke verzekeraars doen jullie zaken?

 

Wij beschikken over 23 eigen agentschappen van de betere verzekeraars, zoals bijvoorbeeld Delta Lloyd, Nationale-Nederlanden, Aegon en Nassau.

 

Hebben jullie volmachten?

 

Nee. Wij hebben daar bewust niet voor gekozen, omdat ik van mening ben dat je geen twee verschillende belangen moet willen behartigen na een schade.

 

Bij welke standsorganisaties zijn jullie aangesloten?

 

Momenteel zijn wij nog lid van de NBVA, maar ik heb het idee dat zij zich meer richten op de particuliere en hypotheekmarkt en daar liggen onze belangen niet meer. Vandaar dat wij per 1 december van dit jaar overstappen naar de NVA.

 

Op welke terreinen adviseren jullie?

 

Wij hebben bewust voor advies en bemiddeling op de zakelijke markt gekozen en richten ons zowel op schade als op leven. Nieuwe particulieren zijn niet meer welkom. Ook zijn wij vorig jaar bewust gestopt met hypotheken en bedrijfsfinancieringen. Daarvoor verwijzen wij onze klanten nu door naar gespecialiseerde partijen uit ons netwerk.

 

Wat zijn de kerncijfers van het bedrijf?

 

Wij hebben 3.000 polissen bij 500 klanten en werken momenteel met 3 medewerkers (3 fte).

 

Door onze doelgroep en efficiënte werkwijze liggen onze omzet en onze winst ruim boven de bekende kerncijfers. Al jaren komt circa 90% van onze omzet uit schadeverzekeringen.

 

Wat is jullie voornaamste marktgebied?

 

Wij richten ons op prettige en serieuze zakelijke klanten binnen een straal van ongeveer 30 autominuten.

 

Op welk terrein heeft uw bedrijf de beste groeimogelijkheden?

 

Op de zakelijke markt groeit onze omzet met gemiddeld 20% per jaar. Als wij zouden willen, kunnen wij harder groeien maar wij zijn selectief en uitsluitend op zoek naar de betere klanten.

 

Wat is in uw ogen de grootste bedreiging voor het intermediair?

 

Verzekeraars die én qua omzet én qua rendement willen groeien en tussenpersonen die op zoek zijn zijn naar liquiditeit en alles sluiten wat maar geld oplevert. Dat komt de kwaliteit van de branche niet ten goede. Daarom zijn wij blij met de komst van de AFM.

 

Grootste ergernis in de branche?

 

De knoeiers die begin jaren negentig blind lijfrentes sloten, zich na aanpassing van de fiscale wetgeving massaal op de hypotheekmarkt stortten, en nu wanhopig uitvaartpolissen sluiten.

 

Welke niet meer bestaande partij mist u?

 

Woudsend Verzekeringen. Daar zaten deskundige mensen.De lijnen waren bovendien kort en de antwoorden helder.

 

Hoe ziet jullie kantoor er uit in 2015?

 

In 2015 doen wij hetzelfde als vandaag. Als dat niet zo was, waren wij vandaag niet goed bezig. Ik denk dat wij dan maximaal zeven à acht medewerkers hebben.

 

die begin jaren negentig blind lijfrentes sloten en nu wanhopig uitvaartpolissen verkopen."

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.