nieuws

Aegon-pensioencampagne moet nadenken over later stimuleren

Archief

Aegon is gestart met de nieuwe pensioencampagne ‘Eerlijk over later’. Die moet mensen aanzetten om meer na te gaan denken over de laatste dertig jaar van hun leven. "Tegen pensioenen lijkt een natuurlijke weerstand te bestaan."

 

Onderdeel van de campagne vormt de documentaire ‘Later’, die al door RTL op tv is uitgezonden. "Het bijzondere van deze campagne is dat wij geen oordeel geven of zeggen wat je moet doen, er wordt alleen gevraagd zelf na te denken over je pensioen", aldus directeur Communicatie Jan Driessen. De campagne toont alleen beelden uit de documentaire, waarin Nederlanders aan het woord komen over hun beleving van pensioen. "Wat je ziet, is de beleving van deze mensen en komt niet uit de koker van een reclamemaker."

 

  &nbspDe campagne loopt tot 20 december en bestaat uit een advertentie, tv-spotjes en abri’s. De doelgroep is 30- tot 45-jarigen. "We zijn gewend pas rond ons vijftigste na te gaan denken over het pensioen. Dat is te laat."

 

  &nbspIn de reclame-uitingen wordt verwezen naar de site www.aegon.nl/pensioen, waarop pensioeninformatie is te vinden. "Wanneer het pensioen niet meer zo’n moeilijk onderwerp is, kunnen mensen zich beter een voorstelling maken van hun situatie en ook beter voor zichzelf bepalen welk pensioen het beste bij ze past en wat ze daarvoor kunnen doen."

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.