nieuws

Dip voor Assurantie Golfdag

Archief

Veel animo voor nieuw Dutch Banking & Insurance Network 

Michael Stoop, accountmanager bij detacheerder Risk Executives, was begin juli op zoek naar een netwerkclub binnen de wereld van de financiële dienstverlening. "Na gedurende een dag het internet te hebben afgestruind, had ik nog geen goede landelijke netwerkclub voor de branche gevonden. Vervolgens heb ik via Linked-In het Dutch Banking & Insurance Network opgericht."
Zonder enige publicitaire tamtam scoorde Stoop binnen drie weken al meer dan tweehonderd aanmeldingen. Een bericht over zijn netwerk op www.amweb.nl leverde eind juli een belangrijke extra impuls op.
Stoop wijst erop, dat op Linked-In duizenden van dit soort netwerkclubjes bestaan, maar hij wil het netwerk niet tot de virtuele wereld beperken. Daarom zal er eind september een bijeenkomst worden gehouden in Utrecht. "Deze bijeenkomst zal zeer professioneel worden begeleid door sprekers die in de branche werkzaam zijn", belooft Stoop. Er is ook een eigen website in ontwikkeling (www.dubainn.nl).
 
Geen gekke dingen op uitshirt 'Aegon' 
Nadat er wekenlang talloze varianten op internet hadden gecirculeerd, is op de laatste vrijdag van juli eindelijk het nieuwe uitshirt van Ajax onthuld. Voor de assurantiebranche gold vanzelfsprekend als centrale vraag, hoe prominent hoofdsponsor Aegon geprofileeerd zou worden.
Vrijwel iedereen die meende te weten hoe het nieuwe uitshirt eruit zou gaan zien, heeft de creatieve plank misgeslagen.
Het uitshirt heeft vanzelfsprekend Aegon-blauw als basiskleur. Volgens de 'kenners' zou het verder rode, witte, gele of groenige elementen bevatten. Niets van dat alles. Het is een zeer traditioneel ontwerp. Er zitten slechts wat donkerblauwe 'banen' op de voorkant, die qua posities van de club- en merklogo's identiek is aan het thuisshirt.
 
Wie durft nu nog met nep-reisclaim?
Het is dé collectieve zomercampagne van 2008 in onze branche: verwerping van verzekeringsfraude. Want het bestrijden van oplichting door reislustige verzekerden kwam in allerlei uitingen naar voren. Dit thema was onder meer de rode draad in de laatste directie-column van Ludo Wijngaarden (NN) in De Telegraaf en ook het onderwerp van Verbondsdirecteur Richard Weurding in diens column in Verzekerd.
In diezelfde editie van deze uitgave van het Verbond van Verzekeraars komt het ook aan de orde in het interview met honkbalcoach Robert Eenhoorn. Op de vraag 'Wat zou u doen als u aan de top van een verzekeraar zou staan?', reageert Eenhoorn: "Dan zou ik nog meer tijd en energie steken in het opsporen van verzekeringsfraude om ervoor te zorgen dat de polissen nog een beetje betaalbaar zijn en blijven".
 
UIT DE JUS-HISTORIE
In het huisorgaan van de Amsterdamse verzekeraar Minerva werd in de zomer van 1983 aandacht besteed aan een kaartje dat een verzekerde in zijn auto had aangetroffen na een inbraak in dat voertuig.
Het kaartje kende de volgende tekst: "Door de huidige economische siuatie in Nederland voelen wij ons genoodzaakt onze financiële positie te versterken middels criminele activiteiten. Het spijt ons zeer dat wij juist uw auto hiervoor hebben moeten uitkiezen. In de hoop dat u het schadebedrag volledig van uw assuradeur uitgekeerd zult krijgen, verblijven wij. Hoogachtend X-X."
 
Computerschijf
In de zomer van 1983 toonde het Bureau Wet Assurantiebemiddeling van de SER dat het de tekenen van die tijd verstond. Aan de afnemers van het jaarlijkse boekwerk met daarin de adresgegevens van alle geregistreerde assurantietussenpersonen werd per brief de vraag voorgelegd of zij geïnteresseerd waren in de aanlevering van de gegevens van dit register op een computerschijf.

Reageer op dit artikel