nieuws

Dela brengt overlijdensrisico landelijk onder de aandacht

Archief

Dela meldt in de eerste helft van dit jaar voor _ 180 mln aan kapitaal te hebben verzekerd met nieuwe overlijdensrisicoverzekeringen. "Dat is meer dan in heel 2007", zegt algemeen directeur Edzo Doeve, die het product later dit jaar breder in de markt wil zetten.

 

De eerste helft van vorig jaar leverde nog _ 35 mln productie op. Dela is vorig jaar begonnen met de verkoop van overlijdensrisicopolissen onder de naam FamiliePlan; dat leverde in totaal voor _ 700.000 aan premie op. Tot nog toe werd voor dit product de bestaande klantenkring benaderd. "Komend najaar gaan we voor het eerst via een massamediale campagne de rest van Nederland benaderen. Omdat het product duidelijker wordt gepositioneerd voor de periode ná de uitvaart, zal ook de naam wijzigen. In die campagne gaan we ook voor het eerst de consumenten expliciet verwijzen naar assurantietussenpersonen."

 

Kleine bedragen

De meeste groeimogelijkheden liggen volgens Dela op het vlak van de kleinere verzekerde kapitalen (tussen _ 50.000 en _ 100.000) die niet aan een hypotheek zijn gekoppeld. "Dit nieuwe segment vereist een goede aanvullende advisering en biedt daarom veel kansen voor tussenpersonen." Het FamiliePlan is specifiek gericht op het opvangen van een inkomensterugval na een overlijden.

 

Reageer op dit artikel