nieuws

Besluiteloosheid grootste ergernis binnen financiële marketing

Archief

Uit de Marketingbarometer van For All Finance, marketingbureau voor financiële dienstverleners, blijkt dat marketeers zich het meest ergeren aan de besluiteloosheid van de eigen organisatie.

Besluiteloosheid grootste ergernis binnen financiële marketing

Het plezier in het werk is gedaald van bijna een 8 naar nog net een 7. “Dat verrast mij niet", zegt Ruud Dekker, directeur Marketing bij For All Finance. "Marketeers willen vaak sneller beslissen dan de rest van de organisatie. Wat daar in deze onzekere tijden nog bijkomt, is dat minder mensen hun nek uitsteken. Dat leidt tot lange discussies; marketeers worden daar onrustig van. Interessante vraag is, of zij in staat zijn de besluitvorming in de organisatie te versnellen." Wat verder opvalt is, dat circa 30% van de marketeers zich niet medeverantwoordelijk voelt voor het realiseren van de omzetdoelstellingen. “Een slechte zaak dat zo’n grote groep marketeers zich niet verantwoordelijk voelt voor de omzetdoelstellingen”, aldus Dekker.

Reageer op dit artikel