nieuws

Dela zet risicopolis in de schijnwerpers

Archief

Dela meldt in de eerste helft van dit jaar voor € 180 mln aan kapitaal te hebben verzekerd met nieuwe overlijdensrisicoverzekeringen. “Dat is meer dan in heel 2007”, zegt algemeen directeur Edzo Doeve, die het product later dit jaar breder in de markt wil zetten. De eerste helft van vorig jaar leverde nog € 35 mln productie op.

Dela zet risicopolis in de schijnwerpers

Dela is vorig jaar begonnen met de verkoop van overlijdensrisicopolissen onder de naam FamiliePlan; dat leverde in totaal voor € 700.000 aan premie op. Tot nog toe werd voor dit product de bestaande klantenkring benaderd. "Komend najaar gaan we voor het eerst via een massamediale campagne de rest van Nederland benaderen. Omdat het product duidelijker wordt gepositioneerd voor de periode ná de uitvaart, zal ook de naam wijzigen. In die campagne gaan we ook voor het eerst de consumenten expliciet verwijzen naar assurantietussenpersonen."

Reageer op dit artikel