nieuws

Wabeke: ga nu met klant over zijn beleggingspolis praten

Archief

In navolging van de NVA en de NBVA heeft Ombudsman Financiële Dienstverlening Jan-Wolter Wabeke het intermediair aangespoord om klanten te benaderen over lopende beleggingsverzekeringen.

 

Wabeke heeft de ruim tienduizend bij klachteninstituut Kifid aangesloten intermediairbedrijven aangeschreven. Reden voor zijn brief is dat de ombudsman zelf nog niet per product kan aangeven welke aanpassingen in kosten en risicopremie zullen worden gedaan. "Ik ben in afwachting van nadere berichten hierover van de zijde van verzekeraars."

 

  &nbspWabeke wijst op de zorgplicht en de onduidelijkheid die bij consumenten heerst. "Tegen deze achtergrond zou ik mij kunnen voorstellen dat u aan uw cliënten communiceert dat zij zich voor advies inzake hun actieve polis tot u kunnen wenden."

 

  &nbspOnlangs stuurde de ombudsman al een herinneringsbrief naar verzekeraars, omdat zij nog niet hebben laten weten wat zij gaan doen met Wabekes aanbeveling dat de kosten van beleggingspolissen niet meer zouden moeten bedragen dan 2,5% van het rendement. Nog steeds is er geen duidelijkheid over de compensatie die verzekeraars aan polishouders denken te gaan bieden.

 

Reageer op dit artikel