nieuws

Persoonlijk advies vanuit de oude pastorie in Hoensbroek

Archief

De nieuwe start van Van Oost Verzekeringen & Hypotheken in Hoensbroek betekent volgens de directie zeker geen breuk met het verleden. "Integendeel, Van Oost staat erom bekend dat het personeel niet alleen de klanten, maar ook de dossiers perfect kent en in die voetsporen gaan wij zeker verder", zegt de nieuwe directeur Richard Klinkers.

 

De nieuwe directie, Frans de Rouw en Richard Klinkers, heeft onlangs de dagelijkse leiding overgenomen van Frans van Oost, die zich gaat bezighouden met onroerend goed en verzuimbegeleiding en daarnaast blijft optreden als "ambassadeur en adviseur van Van Oost", zegt Klinkers.

 

  &nbspLouis van Oost startte in 1945 als eenmansadministratiekantoor in de Oostelijke Mijnstreek en zijn zoon Frans bouwde het bedrijf verder uit tot een assurantiekantoor dat, zegt Klinkers, bekend is in heel Zuid- en Midden-Limburg.

 

Het vanuit de oude pastorie in Hoensbroek geleide assurantiekantoor staat volgens hem bekend om de service. "Het klinkt misschien afgezaagd, maar wij steken er veel energie in om direct bereikbaar te zijn bij schade en deze snel af te handelen. Wij werken met mensen die meestal lang in dienst zijn en veel klanten en hun dossiers persoonlijk kennen. Dat was de aanpak van Louis en Frans van Oost en die benadering heeft zijn waarde bewezen."

 

  &nbspVan Oost staat er volgens Klinkers om bekend dat hele families klant zijn en ook trouw blijven aan het bedrijf bij een verhuizing naar een andere regio. Klinkers: "De persoonlijke aanpak is ons handelsmerk. Ik zeg wel eens: bij ons bel je geen 0900-nummer, maar een 06-nummer en daardoor weet je precies welk gezicht daar bij hoort."

 

Met welke verzekeraars doen jullie zaken?

 

Wij werken met vrijwel alle grote en gespecialiseerde verzekeraars. Volmachten hebben we niet.

 

Bij welke standsorganisaties zijn jullie aangesloten?

 

Wij zijn lid van de NVA om vier redenen. Het is een kwaliteitskeurmerk, een goede belangenbehartiger en een nuttig klankbord, terwijl ook de informatievoorziening moeilijk kan worden gemist. Om dezelfde reden zijn we lid van de SEH, in onze ogen een onmisbaar kwaliteitskeurmerk.

 

Wat zijn de kerncijfers van het bedrijf?

 

Wij hebben 2.500 relaties en twaalf medewerkers.

 

Op welke terreinen adviseren jullie?

 

Schade-, inkomen en pensioenen voor het mkb. En schade, leven en hypotheken voor particulieren. Ons beleid is om veel te investeren in startende mkb’ers. Als zo’n starter groeit, groeien wij vanzelf mee.

 

Welke rol speelt internet in jullie bedrijfsvoering?

 

Internet wordt van dag tot dag belangrijker, zowel in de administratieve als in de commerciële processen. Direct klantcontact blijft echter de belangrijkste succesbepalende factor. Ken je klant en denk met hem mee, is ons motto.

 

Wat is jullie voornaamste marktgebied?

 

Geografisch gezien is ons marktgebied Zuid- en Midden-Limburg.

 

Op welke terrein heeft uw bedrijf de beste groeimogelijkheden?

 

Wij zien vooral een groei in de markt voor schadeverzekeringen bij het mkb.

 

Wat is in uw ogen de grootste bedreiging voor het intermediair?

 

De aanhoudende negatieve berichtgeving over ons vak.

 

Grootste ergernis in de branche?

 

De partijen die zorgen voor bevestiging van deze negatieve berichtgeving. Ook de verschuiving van administratieve werkzaamheden van verzekeraar naar tussenpersoon is irritant. Die legt namelijk een grote claim op je administratieve organisatie.

 

Leukste onderdeel van het werk?

 

Voor je klanten een partner en een klankbord zijn en het gestelde vertrouwen keer op keer waarmaken.

 

Meest irritante assurantieadvertentie?

 

Lancyr en de Postbank

 

Moet het intermediair worden beloond door de verzekeraar of door de klant?

 

Dit is vooralsnog ter beoordeling van de klant, al helpt de discussie over transparantie in positieve zin. Het onderwerp wordt hierdoor beter bespreekbaar en minder diffuus.

 

Hoe ziet uw kantoor er in 2015 uit, qua omvang of marktgebied?

 

Ik verwacht dat we dan zijn gegroeid naar maximaal twintig werknemers en ons bestaande marktgebied verder hebben uitgediept. Wij willen groeien, maar waken ervoor om te groot te worden. Op dit moment hebben we alle specialismen in huis om mensen goed en vooral persoonlijk te kunnen adviseren.

 

zo’n starter groeit, groeien wij vanzelf mee."

Reageer op dit artikel