nieuws

Assurantie Hockey op 5 september

Archief

  &nbspAls ‘eeuwig’ hoofdsponsor van het Nederlands Elftal diende Nationale-Nederlanden als vanzelfsprekend weer op de proppen te komen met tv-reclame die inhaakt op het EK 2008. Daarvoor is als thema ‘geboren helden’ gekozen. Een held worden is niet gemakkelijk en een beetje hulp daarbij is dan wel handig. Daarom vernoemen veel ouders hun pasgeboren zoon naar grote Nederlandse voetbalhelden. In 1974 was Johan het grote voorbeeld en in 1988 kwamen veel zonen ter wereld met de naam Marco. "Welke naam na het EK 2008 het meest op de geboortekaartjes zal voorkomen is moeilijk te voorspellen. Maar met Ruud, Dirk, Edwin of Wesley, of met Giovanni, Orlando, Rafaël of Ibrahim lijkt er keus genoeg!", aldus NN.

 

Wie de naam van een voetbalheld aanneemt, wordt die held, heeft hetzelfde talent en krijgt dezelfde kansen op succes. Die naam geeft het leven richting en glans. Dat mag toch worden verwacht? Hoe dat in zijn werk gaat, vertellen Johan, Marco en Dennis in de nieuwe EK-commercials van NN. Drie fiere mannen, vernoemd naar de helden van vorige voetbalgeneraties, getuigen op openhartige wijze welke magie de naam hun heeft gebracht. De commercials zijn te zien rond alle voetbalgerelateerde programma’s op de publieke omroep.

 

De clown Bassie fungeert als uitsmijter in de nieuwe tv-reclame van Ohra, waarin de autoverzekering wordt gepromoot. Beide partijen proberen nu door middel van een zomers liedje de top 40 te bestormen. "Hey buurmannetje,bakkie!!!", is aan het eind van het reclamefilmpje de uitgelaten begroeting van Bassie aan het adres van een nog niet wakkere buurman op de camping in Zuid-Frankrijk. De kijkers hebben dan al begrepen dat pa en ma tijdens de lange autorit enorm hebben geleden onder de irritante herrie van de Bassie & Adriaan-video’s waar het kroost op de achterbank naar heeft zitten kijken en luisteren.

 

De kreet ‘Hey buurmannetje, bakkie!!!’ is de basis van het refrein in het liedje, waarvan inmiddels een videoclip op YouTube staat (zie voor een doorlink de rubriek ‘Reclame’ op www.amweb.nl.) Wie zijn of haar kinderen wil verblijden met deze meezinger, kan aldaar ook een download-link vinden.

 

Niet alleen voor de voetbalprofs staat dit jaar een Europees Kampioenschap op het programma: afgelopen maand werd in Oostenrijk en Zwitserland gestreden om de European Special Olympics Football Cup. Deelnemers waren de afgevaardigde G-teams van de zestien landen die aan het ‘grote’ EK deelnemen. Namens ons land streed het G-voetbalteam van het Dordrechtse RCD om de eer. HDI-Gerling zorgde voor een verzekeringstintje door het team te sponsoren.

 

De prestaties van het G-Oranje hebben Van Basten en zijn onderdanen hopelijk geïnspireerd: RCD behaalde de derde plaats door Frankrijk met 5-3 te verslaan. Op de foto enkele teamleden op weg naar de door HDI Gerling gesponsorde touringcar.

 

Vorige week dinsdagochtend zijn nieuwe tv-reclames van RVS opgenomen op het Schouwburgplein in Rotterdam. De zwevende adviseur met de paraplu staat ook in de nieuwe commercial weer centraal. Het daadwerkelijke zweven werd uitgevoerd met behulp van twee hoogwerkers.

 

De commercials worden, anders dan bij de huidige commercial, vanuit klantperspectief gefilmd. De zwevende adviseur staat nog steeds symbool voor een beschermengel, maar hij biedt klanten in deze commercial duidelijk overzicht in hun financiën. RVS kiest voor deze insteek om de persoonlijke betrokkenheid van de adviseur nog meer te benadrukken.

 

Vanaf 23 juni is de nieuwe RVS-reclame te zien op tv.

 

Tijdens de DIN Formuledag in Amersfoort werd vorige week onder anderen het woord gevoerd door de Belgische ‘business-cabaretier’ Dirk Denoyelle.

 

Op humoristische wijze stak Denoyelle de draak met de branche en hij deed zelfs een paar ludieke productsuggesties, zoals de regelgevingsverzekering. "Als tussenpersoon in Nederland wordt u constant geconfronteerd met nieuwe wet- en regelgeving: ik zou me tegen de kosten die dat met zich meebrengt laten verzekeren!", grapte Denoyelle.

 

Ook dit jaar wordt op de eerste vrijdag van september het Assurantie Hockey Toernooi gehouden. De 33e editie van dit evenement vindt eveneens volgens traditie plaats op de velden van Hockeyvereniging Klein Zwitserland in Den Haag.

 

Het evenement vangt aan om 12.00 uur en duurt tot 21.00 uur. Assurantiehockeyers kunnen zich aanmelden op de website www.assurantiehockeytoernooi.nl.

 

Reageer op dit artikel