nieuws

Zwitserleven-gevoel scoort het best

Archief

Uit een eind januari gehouden Nipo-onderzoek onder vierhonderd consumenten is gebleken dat Zwitserleven met zijn reclameslagzin de hoogste spontane bekendheid scoort. Van de respondenten werd gevraagd om de verzekeraar te noemen die bij een bepaalde slagzin hoort. Bij ‘het …-gevoel’ vulde 62% de naam Zwitserleven in. Daarmee werden de maatschappijen NN, Aegon, Amev, Centraal Beheer en Reaal geklopt.

Aan de zin ‘… regelt ’t allemaal’ kon 60% de naam Reaal koppelen. Aan ‘Wat er ook gebeurt’ koppelde 55% de naam Nationale-Nederlanden. Slechts 31% wist spontaan te melden dat Centraal Beheer de verzekeraar achter ‘Even Apeldoorn bellen’ is. Bij ‘Denk vrij, denk …’ kwam bij 26% van de respondenten de naam Aegon over de lippen. De betrekkelijk nieuwe reclameslagzin ‘Durf te leven’ werd door niet meer dan 6% herkend als zijnde een Amev-uiting.

Reageer op dit artikel