nieuws

Website NVA nog weinig bezocht door consumenten

Archief

De compleet vernieuwde website van de NVA wordt nog door weinig consumenten bezocht. Een reclamecampagne op tv moet daar verandering in brengen.

In mei werd de nieuwe website van de NVA gelanceerd. De ambitie is groot. De website moet hét verzekeringsportaal op internet worden. “Als de consument iets zoekt op gebied van verzekeringen moet hij bij ons uitkomen”, zei NVA-directeur Niels Mourits over de website.
“Die ambitie is er nog steeds”, zegt Wijnand Jakobs, sinds kort toegevoegd bestuurslid van de NVA voor ICT-zaken en in het dagelijks leven directeur van Gaba Verzekeringen. “Halverwege volgend jaar willen wij duizenden consumenten per dag op onze site hebben.”
Ondanks dat consumenten de weg nog niet weten te vinden, is Jakobs toch redelijk te vreden. De website en vooral het extranet wordt door de leden redelijk goed bezocht. “Tachtig procent van de traffic op de website is van de leden. Ik durf te stellen dat wij voor tussenpersonen het meest complete extranet van Nederland hebben. Sinds mei hebben wij drieduizend vaste bezoekers – merendeel NVA-leden – waarvan duizend unieke bezoekers dagelijks de website raadplegen, voornamelijk dus tussenpersonen. Op een bestand van 15.000 bureaus bij onze leden, is dat geen slechte score”, vindt Jakobs. “Deze drieduizend vaste bezoekers hebben ons de afgelopen maanden bijna drie miljoen hits opgeleverd.”
Om de website nog meer bij de leden onder de aandacht te brengen, is de zomeractie van de NVA verlengd. “In verband met de vakanties konden er weinig afspraken gemaakt worden. Het begint nu weer te lopen.”
Klik & Sluit
Onderdeel van de internetstrategie voor de leden is het gebruik van de internetapplicatie Klik & Sluit van Voogd & Voogd tegen een aantrekkelijke prijs.
“Na de introductie hiervan hebben inmiddels meer dan vijftig nieuwe NVA-gebruikers zich gemeld bij Voogd & Voogd. Zij gebruiken de webmodules van Klik & Sluit. Wij zijn daar niet ontevreden over. Het blijft natuurlijk eigen keus van de leden”, vindt Jakobs. “Niet iedereen gebruikt het op dezelfde wijze. De een biedt het zijn klanten aan op zijn website, de ander gebruikt het alleen intern.” Op de website van de NVA is overigens te zien welke leden al digitaal opereren.
Arrangementen
Naast Klik & Sluit heeft de NVA nog meer arrangementen gesloten. Zo kunnen de leden ook gebruik maken van Aequote van MoneyView. “Het gebruik daarvan valt echter tegen. Kennelijk geen grote levenkantoren onder de leden die daar gebruik van willen maken”, luidt de verklaring.
Verder biedt het extranet de keuze Leespost, aangeboden door de Van Kampen Groep. “Hier kun je alle informatie die door maatschappijen verstuurd is, terugvinden.” Daarnaast is er een samenwerking met uitgeverij Kluwer die inhoud aanlevert voor het NVA Kennisportaal. Ook hebben de leden toegang tot Assurantietermen, waarbij op trefwoord gezocht kan worden naar de specifieke betekenis van een assurantieterm.
De leden kunnen tegen abonnementskosten gebruikmaken van de dienst ‘Backup Connect’. “Als tussenpersoon kun je een back-up laten maken van je harde schijven, uiteraard tegen betaling. Het is een abonnementsconstructie. En allerlei varianten zijn mogelijk.”
Tevens kent de website een vacaturebank, waar de leden vacatures op kunnen zetten. Deze vacatures zijn uiteraard ook toegankelijk voor de bezoekers van onze website.”

Reageer op dit artikel