nieuws

Voormalig directeur Altstadt binnen 48 uur opgespoord

Archief

Voormalig directeur Altstadt binnen 48 uur opgespoord

Binnen twee dagen is het gelukt: de opsporing van Edward James, in de jaren tachtig directeur van de eigenzinnige Rotterdamse schadeverzekeraar Altstadt. In AM 1 van 11 januari stond namens de bijna radeloze organisatoren van een reünie voor Altstadt-personeel een oproep, omdat alle naspeuringen in Nederland op niets waren uitgelopen. De speuractie was een dag eerder al ingezet in de e-mailnieuwsbrief AM Signalen.
Mede-organisator Ton Selders: “Ik heb twaalf reacties gekregen. De eerste reacties kwamen naar aanleiding van AM Signalen al op donderdagochtend binnen. De tips verschilden sterk qua inhoud. Volgens de een verbleef hij in Italië, volgens een tweede in Frankrijk volgens een derde in Spanje en volgens een vierde in Oldebroek. Een tipgever verwees naar Dynavision als zijn werkgever. Er staat inderdaad ook een foto van hem op de site van Dynavision met e-mail adres. Dit adres bleek echter niet te kloppen.
Op vrijdag 11 januari kwam een mail van Edward zelf binnen dat hij nog steeds bestaat en dat hij getipt was dat hij gezocht werd. Het blijkt dat hij in Frankrijk woont. Hij heeft toegezegd om op de reünie te komen. Hij verheugt zich hier enorm op.”
Selders vervolgt: “Er waren ook andere grappige reacties en wel van ex-collega’s die niets over Edward wisten, maar wel benieuwd waren hoe het met mij ging. Voorts een reactie van een intermediair met een lofzang op het oude Altstadt en een verzoek van Harry van Vroenhoven voor nadere informatie over Altstadt voor zijn virtuele verzekeringsmuseum (www.vvmbest.nl ). Hij heeft namelijk totaal geen info over Altstadt.
Fortis verder op de roze toer
wijze in de hypotheekreclame. Nu zijn het roze biggetjes die namens Fortis over het scherm daveren. Er is een actie met de radiozender Q-music. Het spaarvarken bevat een berg bankbiljetten. Wie de waarde raadt, mag het hele bedrag hebben. Indien vandaag om 15.00 uur nog niet het juiste bedrag is genoemd, wint degene die er het dichtst bijzit.
‘Gemiste kans RVS met reclamelied”
Eind november werd bekend dat de intrigerende muziek uit de reclame van RVS beschikbaar was gekomen voor de liefhebbers. De ING-dochter heeft daarom dit liedje, ‘Come wander with me’, zelf uitgebracht.
In zijn column in Het Financieele Dagblad heeft Joost Steins Bisschop, senior consultant bij Jungle Rating, zijn verbazing over die formule uitgesproken. “RVS heeft wat in handen, maar ze verknallen de marketingkans op een spectaculaire manier. Als je naar de RVS-site gaat, is er inderdaad de mogelijkheid om snel naar de pagina met het nummer te gaan. Daar mag je een minuutje luisteren. Wil je het hele nummer hebben, dan zul je het moeten kopen. Kost _ 1,45. Maar daarmee ben je er niet. Als je naar de kassa gaat, en je betaalt veilig met iDeal, dan komt er nog eens 65 cent bij, in totaal ruim twee euro. Niet doen dus, ga naar iTunes, dan ben je klaar voor 99 cent.
Dom dom dom. Krijgt RVS eindelijk mensen op zijn site, worden ze er overtuigend weer vanaf gejaagd. Niemand bij RVS weet wie er op bezoek is geweest. Stel een paar vraagjes, of je de nieuwsbrief mag versturen, en als beloning krijg je het liedje.” Tot zover Steins Bisschop.
Maar ja, RVS lijkt toch een beetje op de zuinige toer. In de afgelopen twee jaar kon men op nieuwjaarsdag gratis naar de dierentuin met RVS. Maar deze geste werd niet geboden bij de jongste jaarwisseling.
In een reactie op de column van Steins Bisschop wijst ene Woz op een recente actie van Univé, die hoofdsponsor is van de voetbalclub Heerenveen. Het melodietje uit de ‘Abe’-commercial bleek zo populair te zijn dat men hen liet uitwerken tot een nummer, dat gratis wordt aangeboden als mp3 en ringtone. Zie: www.unive.nl/heroes.
Bescheurkalender
In het begin van de jaren tachtig was de Bescheurkalender van het Simplisties Verbond buitengewoon populair. De televisiemakers Kees van Kooten en Wim de Bie vulden deze kalender met uiteenlopende aardigheden. Bij de Zwolsche Algemeene (nu Allianz) hadden ze 25 jaar geleden de bescheurkalender van 1983 in het begin van het jaar alvast helemaal doorgenomen. En wat was het kalenderblaadje van 11 oktober?
“Wie niet rookt, krijgt 10% premiekorting op zijn brandverzekering; wie niet drinkt of auto rijdt kan tot 20% korting op zijn ongevallenverzekeringspremie krijgen en wie nooit de deur uitgaat kan zelfs tot 35% korting op zijn reisverzekering krijgen. Bij die fantastiese Zwolsche Algemene van 1983!”
Wellicht dachten Koot & Bie een fantasienaam te hebben gebruikt, maar de echte Zwolsche Algemeene buitte het kalenderblaadje uit in een twee pagina’s bestrijkende advertentie.
Pepijn lijkt uit
de gratie te zijn
In AM 2 van vorig jaar stonden wij in deze rubriek stil bij ‘onze’ enge smurf van Achmea, Pepijn van Pepperstraten, alias de Achmea Oppepper. Zijn populariteit was stijgende, mede door een nieuwjaarsfilmpje dat in de eerste weken van 2007 zomaar 110.000 keer was afgespeeld.
Pepijn had inmiddels ook zijn eigen plekje op het netwerk Hyves en daar 11.000 vrienden opgedaan. Dat aantal is inmiddels opgelopen tot boven de 37.350.
Van enige wezenlijke activiteit op zijn Hyves is al sinds april vorig jaar geen sprake meer en ook bij de Oppepperfans-hyves, die 321 leden telt, is ook geen leven meer in de brouwerij.

Reageer op dit artikel