nieuws

Voetbalgekte slaat toe in assurantieland

Archief

Voetbalgekte slaat toe in assurantieland

Verzekeringsbedrijven hebben over de gehele linie traditioneel veel affiniteit met Koning Voetbal aan de dag gelegd en in de aanloop naar het Europees Kampioenschap Voetbal is de oranjekoorts al aardig op temperatuur aan het komen. Er is zoveel aan de hand, dat we Jus d’Assurance straks nog tijdelijk moeten omdopen in Jus d’Orange.
Laten we beginnen met het ‘Andere Oranje’, een kwalificatie die overigens op tal van instanties en groepen kan worden geplakt. In dit geval doelen we op het nationale vrouwenteam dat vorige week een interland moest spelen tegen Zweden. Die wedstrijd vond plaats in het stadion van Sparta in Rotterdam.
De Goudse, hoofdsponsor van Sparta, greep deze gelegenheid aan om een prachtig gebaar te maken naar de voetbalminnende medewerksters van assurantiekantoren. Zij werden allemaal in de gelegenheid gesteld om deze interland mee te maken.
Niet minder dan 110 assurantievrouwen maakten dankbaar van de uitnodiging gebruik en mochten samen met veertig medewerksters van de maatschappij plaatsnemen op de eretribune. Vooraf hadden zij van een buffet genoten, waarna ze getooid met een door De Goudse verstrekte oranje sjaal en dito mutsachtige pet de tribune konden bestijgen.
Volgens Irma Timmerman, communicatiemarketeer van De Goudse, was het verbazingwekkend hoe mooi (en tekstvast) het Wilhelmus door de assurantiedames werd meegezongen.
Het enige smetje op deze avond was de uitkomst van de wedstrijd. Oranje verloor met 0-3 en heeft zich daardoor niet geplaatst voor het Europees Kampioenschap. Na afloop hebben de gasten van De Goudse nog met enkele elftalspeelsters een glaasje gedronken om het verdriet een beetje weg te spoelen.
Amev en de jeugd
Eerder deze maand hield het door Amev gesponsorde FC Utrecht in stadion De Galgenwaard een jeugdvoetbalclinic voor kinderen van het met Amev samenwerkende intermediair. Voordat alle 146 deelnemende kinderen elk met een van handtekeningen voorziene voetbal weer naar huis gingen, hadden ze een heel programma afgewerkt.
Zo waren er tien teams samengesteld uit assurantiekids met spelers van de A-selectie van FC Utrecht. Er werd ook om een penaltybokaal gestreden, en deze werd gewonnen door Leslie Wansink van tussenpersoon Holtmans & Jol uit Den Haag.
“Behalve op het veld waren de kinderen, hun ouders en grootouders te vinden in de catacomben van het stadion; ook een rondleiding door de normaal afgesloten spelersvertrekken stond op het programma”, meldt Amev.
Staatsen
De voorzitter van het Verbond van Verzekeraars, Jos Staatsen, sprak op 9 mei de algemene ledenvergadering van de Federatie van Onderlinge Verzekeringsmaatschappijen toe (“Ik vind het eervol om zo snel na mijn aantreden als nieuwe voorzitter van het Verbond al te worden uitgenodigd als spreker op uw zestigjarig feest”).
Staatsen vindt dat de kleinere onderlingen natuurlijk moeten stilstaan bij de voordelen die schaalvergroting mee kan brengen, maar: “Ik wil wel benadrukken dat de vanouds sterke punten van de (kleine) onderlinge, zoals kennis van de eigen klanten, korte lijnen, grote toegankelijkheid en alles wat daarmee samenhangt, vandaag de dag belangrijker zijn dan ooit. Deze aspecten kunnen kosten besparen. Wat denkt u dat de beeltenis van Edgar Davids kost die NN op dit moment op zijn gevel in Rotterdam laat aanbrengen? Velen van u bereiken hetzelfde doel door ’s avonds bij een verzekerde even achterom binnen te lopen”.
Van Calcar
Assurantiemakelaar Van Calcar is ook helemaal op de voetbaltoer. Met als motto de ‘Herendivisie’ worden in diverse magazines advertenties geplaatst waarin trainers als Foppe de Haan, Gerard van der Lem en Jan van Dijk figureren.
In regionale dagbladen worden advertenties geplaatst met als opschrift ‘Het spel en de knikkers’. In Rotterdam en Zwolle rijden er bestickerde company-bussen rond en in Groningen is op een aantal bussen de gehele achterkant in beslag genomen door Van Calcar, die al enkele jaren de Coaches Betaald Voetbal adviseert op het gebied van verzekeringen en financiële planning.
Subtiel ingeweven
Medewerkers van de ING Groep kunnen bij hun baas, voor 35 piek per stuk, een sjieke EK-stropdas aanschaffen. De tekst bij de aanbiedingscoupon had geschreven kunnen zijn door wijlen Frank Govers: “De oranje stropdas is gemaakt van 100 procent zuivere zijde. De oranje leeuw, niet alleen het symbool van ING maar ook van het Nederlandse voetbal elftal, is subtiel in de zijde ingeweven. Ook de Nederlandse driekleur is in de das aanwezig: rode, witte en blauwe stipjes lopen diagonaal over de das”.
Nu maar hopen dat het Nederlands Elftal goed presteert, anders wordt het voor de kopers nog een stropdas. bijschriften
Assurantievrouwen dankzij De Goudse uit hun dak op de tribune.
Assurantiekinderen in hun element dankzij Amev.
De oranje das van ING
De op de bus afgebeelde trainers Jan van Dijk (Groningen) en Foppe de Haan (Heerenveen) kwamen naar het hoofdkantoor van Van Calcar voor de aftrap van de campagne.
Een ander woord voor praten…
In De Telegraaf van 6 mei stond deze personeelsadvertentie, die qua aanhef gerust als ‘vernieuwend’ betiteld mag worden. Opmerkelijk is ook hetgeen door Hyléas wordt geboden, zoals opgesomd onder het kopje ‘Wij bieden:’. Tja, zo wordt werken wel heel aantrekkelijk. In een representatieve auto, voor f 150.000 per jaar, alleen maar ‘hete afspraken’ afwerkend: je moet wel een lul zijn om hier niet op in te gaan! (vijfde kolom) Misschien moeten we deze rubriek tijdelijk Jus d’orange noemen.

Reageer op dit artikel