nieuws

Universal Leven haalt polis-administratie weer in huis

Archief

Allianz-dochter Universal Leven heeft de polisadministratie weer in eigen huis gehaald. De banden met Accenture worden per 1 juli definitief verbroken.

“De polisadministratie is geconverteerd naar onze eigen systemen en ik heb vijf mensen aangenomen die de eigenlijke administratie, zoals invoer en mutaties, uitvoeren”, aldus Zenno Cornelisse, directeur van Universal Leven.
De automatisering van de polisadministratie, het acceptatiesysteem en het extranet is nog wel uitbesteed en wordt nu uitgevoerd door InnoVinci. “Dit is een zogeheten ASP-bedrijf, Application Service Providing”, legt Cornelisse uit.
Tegenvallend
De resultaten van Universal Leven zijn het afgelopen jaar tegengevallen. De brutopremie-inkomsten maakten een val naar _ 40,9 (55,6) mln. De nettowinst laat wel een stijging zien en kwam uit op _ 0,42 (0,25) mln. Het aantal polissen nam vorig jaar ook af en kwam uit op 22.690 (23.159).
“Toen we in 1997/1998 begonnen, hebben we een grote klapper gemaakt waardoor we al snel 12.000 polissen in de boeken hadden. Wat er nu moet gebeuren, is dat we het tempo qua afkoop en nieuwe verzekeringen weer in evenwicht moeten brengen. We maken nu geen groei, het neemt eerder af.”
Eind november verhuist Universal Leven naar het pand van Allianz in Nieuwegein. Nu zetelen ze nog in Zeist.

Reageer op dit artikel