nieuws

Univé zegt getekende commercials vaarwel

Archief

Univé is een nieuwe reclamecampagne gestart, met commercials op zowel radio als televisie.

Met de nieuwe campagne wil Univé niet alleen de naamsbekendheid verhogen, maar zich tevens profileren als moderne, eigentijdse vereniging. Daarbij passen geen getekende commercials meer, moet de Zwolse verzekeraar geconcludeerd hebben. Wel handhaaft Univé het logo met de appel en de peer en de slogan ‘Univé, daar plukt u de vruchten van’. Die pay-off sluit ook de nieuwe commercials af.
De campagne is half juli gestart met een ‘positionerings-commercial’. De algemene spot moet Univé neerzetten als betrouwbare maatschappij met een grote maatschappelijke betrokkenheid en stevige wortels in de samenleving. De verzekeraar dicht zichzelf daarin eigenschappen toe als betrokken, dichtbij (via de Onderlingen), sympathiek en voordelig.
Half augustus volgen vier nieuwe spots waarin Univé-klanten – niet gespeeld door acteurs – aangeven waarom zij bij Univé verzekerd zijn. Deze commercials moeten de aandacht verleggen van maatschappij naar producten. Verder zendt Univé deze weken radiospotjes uit en volgt er volgend jaar een grote commercial om leden voor de onderlingen te werven.
Beeld uit de nieuwe televisiereclame van Univé.

Reageer op dit artikel