nieuws

Univé scoort goed in response-onderzoek

Archief

Verzekeraar Univé geeft na negen minuten een persoonlijk antwoord op via internet binnengekomen e-mailberichten. Delta Lloyd staat op een tweede plaats, maar doet er 1 uur en 27 minuten over.

Centraal Beheer en Dela zijn ook relatief snel met de beantwoording na anderhalf uur. De direct-writers Zilveren Kruis, Ohra en FBTO hebben er een halve dag voor nodig. De Europeesche welgeteld acht uur en 54 minuten. Postbank Verzekeringen en Amev hebben na één week nog niet gereageerd. Dit blijkt uit een onderzoek van het bedrijf 4ACC (For A Call Check), dat wekelijks e-mailberichten verstuurd aan een specifieke bedrijfstak en zo de responsetijden meet (www.4acc.nl/responsemeter).
Het bedrijf 4ACC is sinds kort begonnen met het meten van de responsetijden. De betrokken bedrijven, elke keer tien in getal, worden via een e-mail op de hoogte gesteld van het waarom van het onderzoek, met het vriendelijke verzoek mee te werken. Het onderzoek naar de responsetijden richt zich op het persoonlijke antwoord van het benaderde bedrijf. Commercieel directeur Igo Trampe van 4ACC vertelt dat de onderzoeken na verloop van tijd herhaalt worden. “De verzekeringsbranche kan begin volgend jaar weer op zo’n response-onderzoek rekenen.” Het bedrijf 4ACC werkt ook in opdracht. Men houdt zich voornamelijk bezig met het onderzoeken van de telefonische bereikbaarheid van bedrijven en de kwaliteit van die bereikbaarheid. De onderzochte bedrijven ontvangen de conclusies en aanbevelingen in een eindrapport. Univé
Uit dit onderzoek komt Univé veruit het beste uit de verf met een responsetijd van minder dan tien minuten. Volgens de verzekeraar komt dit doordat grote aandacht is besteed aan een snelle afhandeling van klantverzoeken die onder andere via e-mail binnenkomen. Omdat goed geautomatiseerd te laten verlopen is de hulp ingeroepen van het automatiseringsbedrijf Staffware. Samen met dit bedrijf is de nieuwe Univé-website gebouwd, die sinds begin augustus in de lucht is.
Op de website van Univé is het mogelijk om een auto-, bromfiets- of kortlopende reisverzekering te sluiten, naast het aanvragen van offertes, brochures en informatie. Op korte termijn zal het ook mogelijk worden inboedel- en opstalverzekeringen te sluiten via het web. “Wellicht gaan we in de toekomst functionaliteiten ontwikkelen en implementeren met betrekking tot gegevensmutatie, claimafhandeling en inzicht in de afhandeling voor de klanten zelf”, vertelt Siebolt Lettinga, teamleider e-business processen bij Univé.

Reageer op dit artikel