nieuws

Tussenpersoon AMN richt zich op ICT-branche

Archief

Het nieuwe assurantiebedrijf AMN (Assurantie Management Nederland) richt zich met een pakket aan financiële diensten op de ICT-branche.

“De ICT-markt is enorm in beweging. De omzetten stijgen en de loonsommen zijn bovengemiddeld, maar het verzekeren an sich is onderbelicht”, zo verklaart directeur Peter Ebbeling.
AMN wil zich positioneren als de assurantieprofessional in de ICT-branche met een sterk inkoopbeleid. Op de website van AMN (www.amnbv.nl) kunnen ICT-bedrijven zich inschrijven voor de optieregeling ICT-verzekeringsfondsen. Er wordt gestart met een ziektekostenverzekering voor werknemers en een ziekteverzuimverzekering voor werkgevers.
Er kan kosteloos een optie worden genomen in het verzekeringsfonds. Met deze optie wordt een offerte aangevraagd. Bij het afsluiten van het verzekeringsproduct wordt het kortingspercentage op de dag van de offerteaanvraag gehanteerd. Deze korting is afhankelijk van het aantal deelnemers in het verzekeringsfonds. Hoe meer deelnemers, hoe hoger de korting die bedongen kan worden.
Op de peildatum 1 juli en 1 januari van elk jaar wordt de stand van het fonds bekend gemaakt. Elke deelnemer krijgt dan automatisch de eventueel hogere korting. “Doordat het ICT-bedrijf zelf actief deelnemers aandraagt en AMN een pro-actief marketingbeleid voert, kan de verzekeringspremie twee keer per jaar dalen”, stelt Ebbeling.
Employee-benefits
Het assortiment financiële producten en diensten van AMN strekt zich uit van pensioenen, bedrijfsverzekeringen, inkomen en zorgverzekeringen tot aan employee-benefits (EB). Ebbeling geeft aan dat EB de insteek is. ” Om via EB ook de gehele financiële planning van werknemers ter hand te kunnen nemen, is Ebbeling in gesprek met twee financieel planners.
In september moet het extranet van AMN klaar zijn. Dan wordt het mogelijk voor P&O-afdelingen en werknemers om zelf hun verzekeringsportefeuilles in te kijken.
Ebbeling heeft tien jaar lang als accountmanager gewerkt bij Centraal Beheer. Daarna was hij marketing-manager bij Achmea. “Toen Achmea meer naar een productgerichte werkwijze overging, ben ik voor mijzelf begonnen.” Het eigen bedrijf van Ebbeling, Ebbeling Marketing & Sales Consultancy (Apeldoorn), neemt voor 40% deel in AMN. Voor de administratieve afhandeling van de assurantie-activiteiten van AMN werkt hij samen met assurantiekantoor Profin (Amersfoort) van NBVA-bestuurslid René van der Borch tot Verwolde en volmachtbedrijf Felison Assuradeuren (Badhoevedorp). Zij hebben ieder een belang van 30% in AMN. “Door de administratie uit te besteden kan AMN zich volledig richten op de klantbelangen. Uiteindelijk willen wij het verlengstuk zijn voor alle verzekeringszaken en de administratie van het ICT-bedrijf en de werknemers”, zegt Ebbeling.
Op dit moment werkt er vijf man voor AMN: drie accountmanagers in de buitendienst, één in de binnendienst en Ebbeling zelf. Door de samenwerking met Profin en Felison bestaat de hele groep uit veertig personen.
AMN stuurde ICT-bedrijven een uitgebreid informatiepakket met daarop het Microsoft-logo, uiteraard met toestemming van de software-gigant. De doos, die eruit ziet alsof er software in zit, is een knipoog naar Microsoft dat zo nadrukkelijk aanwezig is in de ICT-branche.

Reageer op dit artikel