nieuws

Tom Kok moet DSB ook op Internet koploper maken

Archief

“Nee hoor, ik heb zeer zeker niet het idee dat ik op de Titanic ben ingescheept. Zou de toekomst voor DSB somber zijn wegens het schrappen van de aftrekbaarheid van consumptief krediet? Juist integendeel. Het consumentenvertrouwen is goed en de belastingmaatregelen zullen in het voordeel werken van de voordeligste kredietaanbieders. Dat werkt allemaal in het voordeel van DSB.” Aan het woord is Tom Kok, de voormalige directeur van het Internet-bedrijf Scaramea (Achmea) en oud-voorzitter van D66. Hij is afgelopen week benoemd tot lid van de raad van bestuur bij het financieringsconcern DSB. In de afgelopen maanden schreef Kok plannen voor DSB, waarmee het uit zeventien financieringsmerken bestaand concern zijn toekomst op Internet zeker moet stellen. “De raad van bestuur keurde mijn plannen goed en bood me gelijk een bestuurszetel aan. Het concern beziet Internet-distributie als ‘corebusiness’ en dat is de juiste instelling”, aldus Kok.

De webplannen van Kok bestaan onder meer uit het op de markt brengen van een eigen Internet-label en de introductie van een ‘DSB-kredietknop’. De knop moet gemakkelijk toegankelijke kredietfaciliteiten bieden bij alle opkomende verkoopactiviteiten op internet. Een consument hoeft straks alleen nog maar op de kredietknop te klikken om over een bij diens aankoop passende lening te beschikken.
Volgens Kok komt er bij DSB nu al een indrukwekkende hoeveelheid productie binnen via de elf (van de zeventien) DSB-merken die op Internet actief zijn. “Op die manier komt reeds 7% van de aanvragen bij DSB binnen. Deze leiden tot 4% van de omzet. Dus je ziet: de klant zelf z’n weg al gevonden heeft, zelfs zonder dat we al te veel tamtam hebben gemaakt.”

Reageer op dit artikel