nieuws

TFM biedt tussenpersoon bouwpakket voor Internet

Archief

Teuwen Financial Marketing (TFM) heeft een marketinginstrument voor tussenpersonen ontwikkeld: Smart Web. Met dit pakket kunnen tussenpersonen zich eenvoudig op het Internet-pad begeven en de klant onder meer bestoken met nieuwsbrieven per e-mail en volop productinformatie.

Volgens het marketingbureau TFM kan met behulp van Smart Web binnen vijf weken een Internet-site gebouwd worden, zodat het intermediair 24 uur per dag bereikbaar is voor zijn klanten. Hiervoor betaalt hij een vaste prijs van f 40.000.
De tussenpersoon krijgt een aantal zaken standaard geleverd. “Allereerst bouwen wij een professionele site, waarbij het ‘merk’ van de tussenpersoon en het design belangrijk zijn”, zegt TFM-directeur René Teuwen. “Verder krijgt de tussenpersoon een aantal modules geleverd voor onder meer e-mail, en het bieden van productinformatie en nieuws op de site.”
Smart Web biedt een beveiligd redactiesysteem, dat de tussenpersoon in staat stelt zelf, zonder tussenkomst van derden, op vrij eenvoudige wijze zelf de redactie te voeren op de site. Verder verzorgt de redactiemodule de verzending van een nieuwsbrief (per e-mail) en het daaraan gekoppelde abonnementensysteem. “Dit betekent dat er op elk gewenst tijdstip informatie naar de klant gestuurd kan worden. Een belangrijk marketinginstrument”, vertelt Teuwen. TFM kan overigens ook de tekstverzorging voor zijn rekening nemen.
“Ook kan de tussenpersoon zonder vertraging de laatste productinformatie op de site zetten, die bovendien gekoppeld kan worden met bestelformulieren”, aldus Teuwen.
TFM heeft Smart Web geoptimaliseerd in samenwerking met Schouten Insurance uit Rotterdam, die zijn site (www.schouten.nl) heeft gebouwd met het systeem. Deze site is over een week of twee op Internet te zien.
“In de toekomst moet het ook mogelijk worden dat klanten van een tussenpersoon inzage krijgen in hun eigen portefeuille en transacties uit kunnen voeren”, meldt Teuwen.
Broker Web
Naast Smart Web heeft TFM ook nog Broker Web, dat de communicatie tussen maatschappij en tussenpersoon moet verbeteren. Deze applicatie is vorig jaar ontwikkeld in samenwerking met het Amerikaanse bedrijf World Wide Web Associates, maar is overigens nog nergens ontwikkeld.
Het Broker Web biedt twee mogelijkheden. Allereerst kan de tussenpersoon hiermee bedrijfsinformatie van de verzekeraar in kijken. Dit gedeelte is ingericht als een extranet en alleen toegankelijk voor het intermediair.
Daarnaast kan Broker Web worden gebruikt om de tussenpersoon een eigen homepage te laten maken met daarop de productinformatie van de verzekeraar. Op een elektronische formulier van de verzekeraar kan het intermediair aangeven van welke verzekeringen hij informatie op zijn eigen site wil, met of zonder logo van de verzekeraar. Deze informatie wordt steeds door de verzekeraar ververst.

Reageer op dit artikel