nieuws

Support Office wil intermediair ondersteunen met aanvalsplan

Archief

Support Office (Tilburg) heeft de afgelopen maanden hard gewerkt aan een aanvalsplan voor tussenpersonen. Met een nieuw internetprogramma kan het bedrijf de portefeuille van de tussenpersoon analyseren, en zorgen voor cross-selling uit zijn naam.

Rolf van der Beek is commercieel directeur van Support Office en samen met financieel directeur Jan Willem Stulen de partner van Johan Vermeer. Vermeer is in 1993 Pakketpolis Kollectief Assuradeuren begonnen met het voeren van pakketpolissen in volmacht. Omdat ze ook de acceptatie, schaderegeling en rekeningen-courant verzorgden voor intermediairs, waren ze een verzekeraar in een notendop. “Dat ontwikkelde zich steeds meer”, vertelt Van der Beek. “Intermediairs kwamen met de vraag: ‘Luister, ik heb ook een agentschap bij Nationale-Nederlanden; die inspecteur vind ik een aardige vent en ik mag mee naar het voetballen wat ik zo wil houden, dus ik wil wel mijn eigen agentschap houden. Maar kunnen jullie niet de administratie voor mij verzorgen?’ In die veertien jaar zijn we dus ontwikkeld van een volmachtbedrijf naar een backoffice-organisatie. Daarom hebben we in 2005 onze naam veranderd naar Support Office Intermediair.”
Kleinschaligheid
Support Office heeft zo’n 125 tussenpersonen op schadegebied in de boeken en een vijftigtal leven- en hypotheekintermediairs. Daar zit een overlap in, waardoor het bedrijf op zo’n 150 aangesloten tussenpersonen komt. “We hebben ervoor gekozen geregisseerd te groeien”, zegt Van der Beek. “We willen niet te groot worden als organisatie. Op het moment dat mensen hier moeten gaan vragen mag ik uw tussenpersoonnummer, dan zijn we te ver door gegroeid. In de Nederlandse markt is een clustering gaande van grote marktpartijen die op basis van schaalvergroting samenwerken. Dan ontstaat er automatisch een nichemarkt van kleinschaligheid. Ondernemers die zich prettig voelen met ons als collega-ondernemer, maar ook iets hebben met de mensen hier op kantoor. Dat is de niche waar wij voor gaan.”
Vorig jaar heeft Support Office veel geïnvesteerd in automatisering waaronder de aanschaf van Level 7 software van systeemhuis CCS. “Level 7 zorgt er mede voor dat wij de informatie vanuit onze database konden uploaden naar de Support Office Portal. Deze zelf ontwikkelde webapplicatie maakt het mogelijk dat tussenpersonen hun totale portefeuille kunnen inzien en muteren. En ook klanten kunnen via de site van de tussenpersoon hun portefeuille inzien.”
Huismerk
Wat Support Office vervolgens heeft laten bouwen is Ralfh. “Ralfh staat voor Reaal, AXA, Londen,Fortis en het Huismerk”, legt Van der Beek de afkorting uit. “Dat lijkt beperkt maar het zijn onze volmachtpartijen. We kunnen nu eenmaal niet de hele markt aanbieden. Het moeten partijen zijn die ons servicemodel ondersteunen. Dat kan niet met iedereen. Maar met Ralfh gaan we heel effectief onze intermediairs ondersteunen. Waarom? De tussenpersoon heeft een pot met goud in handen. Dat zijn z’n bestaande klanten. En die gaan we hem helpen te ontginnen. We gaan een succes maken van hetgeen hij al heeft. De tussenpersoon kan digitaal berekeningen maken, aanvragen ‘inschieten’, en hier zit dan alleen nog maar een acceptant te enteren. En wij zijn ook minder kwetsbaar, omdat alles volledig geautomatiseerd gaat. Wij kunnen groeien in onze volmachtportefeuille zonder dat we er heel veel mankracht bij hoeven te hebben. Vandaar dat we zeggen: we kunnen nu wat meer publiciteit gaan zoeken. Want heel veel tussenpersonen kennen het bestaan van ons bedrijf helemaal niet.”
Klant Informatie Terminal
Voor levensverzekeringen en hypotheken heeft Office Support zijn eigen inkooporganisatie in het leven geroepen onder de naam Profit House. “Daar zijn twintig hypotheekverstrekkers bij aangesloten, vijf verzekeraars en tien financieringsmaatschappijen”, vertelt Van der Beek. “De tussenpersoon die via onze website een aanvraag voor een hypotheek doet, heeft binnen 24 uur de offerte terug in zijn mail. Hij laat die tekenen door de klant en stuurt die terug naar Profit House. Profit House zorgt ervoor dat in een Klant Informatie Terminal (KIT) alle informatie van die hypotheek komt te hangen. Het unieke van het servicemodel is dat KIT en Level 7 informatie synchroniseren via de portal. En via die portal gaan wij actief selecties maken voor de tussenpersoon. Wij gaan tegen die tussenpersoon zeggen: wij zien dat zoveel klanten een hypotheek bij jou hebben, maar slechts een deel daarvan heeft een opstalverzekering bij jou. Wij doen toch jouw backoffice, we hebben jouw briefpapier, zullen we die klanten aanschrijven met een actie geïnitieerd door een maatschappij, om naast die hypotheek ook die opstalverzekering bij jou te doen? Dus we gaan proactief die tussenpersoon helpen om tot cross-selling te komen. We gaan aanvallen. Dat klink wat agressief, maar daarmee bedoel ik: heel actief zijn naar de portefeuille van de tussenpersoon toe. En dat maakt het interessant.”
Support Office leeft niet van een fee of een abonnement. “Als de tussenpersoon succesvol is, zijn wij het ook’, zegt Van der Beek. “Wil je optimaal gebruik van de mogelijkheden die het systeem biedt, dan willen we graag de volledige backoffice doen voor een deel van de doorlopende provisie.”

Reageer op dit artikel