nieuws

Sterpolis is niet zo glashelder als moeder

Archief

Sterpolis is niet zo glashelder als moeder

In de vorige aflevering van Jus d’Assurance werd in het artikel ‘Verzekeraars raken hun moerstaal kwijt’ een lans gebroken voor authentiek Nederlands taalgebruik.
Om u te overtuigen van de noodzaak van dit pleidooi, citeren we enkele regels uit het vorige week ontvangen jaarverslag over 1999 van verzekeraar Sterpolis. De Arnhemse direct-writer profileert zich daarin als een ‘no-nonsense verzekeraar’.
De directie doet vervolgens een poging de activiteiten van Sterpolis nader te omschrijven. U moet zich hierbij voorstellen dat directeur Henk Spiering dit op een verjaardag vertelt aan een willekeurig toehoorder.
Daar komt-ie: “Sterpolis geeft gestalte aan een focusbeleid waarbij als waardestrategie ‘operational excellence’ wordt gehanteerd. (…) De bedrijfscultuur laat zich kenschetsen als een cultuur van betrokkenheid, loyaliteit en ‘hands-on-mentaliteit’.”
Diegene die zich hier iets concreets bij kan voorstellen, steke de vinger op!
Assurantie Golfdag bij Efteling
Zoals eerder in deze rubriek gemeld, was de 21e Assurantie Golfdag ruimschoots overtekend. Dit betekende dat op vrijdag 30 juni het maximale aantal van 72 deelnemers aan de slag ging op het Efteling Golfpark.
Het toernooi werd gewonnen door Jan van de Rhee (AXA) en Marc Punt (GAB Robins). Op de tweede plaats eindigde het Amev-duo Pim Anderegg en Ton van de Ridder, het brons was voor Guus Honig (Crawford) en Sander Dronkers (HDS). In juni volgend jaar wordt het toernooi wederom bij de Efteling gehouden.
De prijswinnaars Marc Punt (links) en Jan van de Rhee, geflankeerd door de organisatoren Dick de Klerk (links) en Paul Bruidegom.
Cardif wint Beach Event
De finale van het zomerse assurantiestrandvolleybaltoernooi, officieel: Verzekeringen Beach Event 2000, ging dit jaar tussen ‘Arag Actief 1’ en ‘Todos Loco’ van Cardif.
De spelers van de Oosterhoutse betalingsbeschermingsverzekeraar speelden zo gek nog niet, want zij versloegen de Leusder rechtsbijstandsverzekeraars met 15-9. Op de derde plaats eindigde het team van De Hypotheker. Voor Cardif was het de tweede maal dat de maatschappij deelnam aan het Beach Event. Vorig jaar werd in de finale het onderspit gedolven tegen TVM. De ambiance aan het strand van Bergen aan Zee was overigens wederom duidelijk tropisch, de temperatuur (15 graden) was dat ditmaal niet.
Voor de succesvolle AssurMada 2000 (zie AM 13, pag. 7) vertrokken de deelnemers uit tal van Nederlandse havensteden. Diverse schepen vertrokken uit Amsterdam, mede omdat Hooge Huys daar een kantoor aan het water heeft. De havendienst begeleidde de AssurMada-deelnemers een poosje met een blusboot.
Eind juni werd bij Zwitserleven, na het succes van vorig jaar, opnieuw een ‘week van de werknemer’ gehouden. De personeelsleden konden zich ditmaal voor allerlei gemaksdiensten inschrijven, zoals een kapper of masseur op kantoor, kleding naar de stomerij laten brengen of de auto laten wassen. De belangstelling was groot: binnen enkele uren waren bijna alle diensten volgeboekt.
Drie expertise-organisaties charterden vier reclamevliegtuigjes om het Nederlands Elftal een hart onder de riem te steken voor de halve finale tegen Italië. Vanuit Rotterdam vlogen vier vliegtuigjes richting het dagverblijf van Oranje in Amsterdam.
Soms is blauw beter…
Ter promotie van de universal-lifeverzekering VermogensOntwikkeling Concept (VOC) stuurt Nieuwe Hollandse Lloyd op speciale dagen (zoals vaderdag) een ansichtkaart naar het intermediair. Bij de start van het EK Voetbal ontvingen zo’n duizend tussenpersonen deze kaart: “Soms Oranje, maar voor een beleggingsverzekering liever blauw.” Wat een geluk voor de VOC-verkopers dat ‘les bleus’ het EK wonnen! *************** vijfde kolom: Wat er ook gebeurt… NN zal voor het komende WK wel een penaltypolis moeten kunnen sluiten bij Lugt Sobbe.

Reageer op dit artikel