nieuws

Programma internetcongres

Archief

Het congres ‘Internet: strategie, dienstverlening en marketing’ op 16 mei in het Nieuwegeinse NBC kent een plenair programma en zes parallelsessies, die twee keer worden gehouden. Circa duizend tussenpersonen, verzekeraars en overige bezoekers hebben zich hiervoor ingeschreven. Tussen de programma’s door en in de pauzes is de informatiemarkt (32 standhouders) toegankelijk.

Het ochtendprogramma wordt geleid door dagvoorzitter en internetjournalist Francisco van Jole, die zelf de openingslezing verzorgt onder de titel: ‘You ain’t seen nothing yet’.
Aansluitend zal hoogleraar Wouter de Vries (Vrije Universiteit Amsterdam) spreken over de strategische keuze om al dan niet internet op te gaan. Zijn inleiding heet: ‘Internet: wanneer u zelf niet kiest, doet de klant dat voor u’.
De derde plenaire inleiding (‘Internet en het intermediair; van ongenode gast tot vriend’) houdt Joost Steins Bisschop, senior consultant bij advies- en onderzoeksbureau Jungle Rating. Hij zal laten zien dat internet de heilige huisjes in de verzekeringsmarkt afbreekt. Internetverkoop van (eenvoudige) producten wint terrein, een ontwikkeling waarvan ook het intermediair kan profiteren. Joost Steins Bisschop zal tevens de resultaten toelichten van een onderzoek onder vijf Nederlandse direct-writers (Ohra, FBTO, Univé, Centraal Beheer en Proteq) en de vijftien grootste assurantietussenpersonen in ons land.
Het ochtendprogramma wordt afgesloten door trendwatcher Jempi Moens, directeur van bureau Fresh Forward. De titel van zijn inleiding is: ‘Laat duizend bloemen bloeien!’ Moens, bedenker van het koffiezetapparaat Senseo, is ervan overtuigd dat de consument aan de vooravond staat van een nieuwe fase van toenemend zelfvertrouwen, genot, plezier en gemak. Wat betekent dit voor financiële dienstverleners en de rol van internet?
Middagprogramma
Het middagprogramma bevat zes parallelsessies, waaruit congresdeelnemers er twee kunnen kiezen. Deze parallelsessies luiden als volgt:
1. ‘Beleggen via internet’ door Peter Verhaar, directeur en medeoprichter van Alex Beleggersbank.
2. ‘Klanten boeken hun reizen on-line’ door Ronnie Rokebrand, algemeen directeur van Elmar Reizen.
3. ‘Ja-direct.nl: verzekeren doe je zelf of niet’ door Elly Jonkman, directeur/eigenaar van Jonkman Assurantiegroep.
4. ‘Breaking the rules – Baanbrekend scenario voor het intermediair’ door Jempi Moens, directeur en oprichter van Fresh Forward.
5. ‘Internetstrategie en -toepassing voor het intermediair – een bedrijfsplan’ door Joep van den Eijkel, partner van Oostdam & Van den Eijkel en Jan Lindeboom, manager bij Meetingpoint.
6. ‘Intermediair is alleen maar lastig voor mijn internetstrategie’ door Ruud Dekker, directeur Marketing van For All Finance.
Voor meer congresinformatie en inschrijving: www.amweb.nl.

Reageer op dit artikel