nieuws

Prinses van Proteq krijgt vreemde reacties

Archief

Prinses van Proteq krijgt vreemde reacties

Vorige maand is assurantieland een nieuw fenomeen rijker geworden: Prinses Pecunia (zie AM 3, pag. 39). Onder ons gezegd en gezwegen: deze prinses van Proteq is zo gek als een deur. Voorbeeld: als ze bij een wegopbreking het welbekende rood-witte afzetlint ontwaart, pakt ze een schaar uit haar tas, knipt dat lint door en zegt: “Hiermee verklaar ik deze winkelstraat voor geopend”.
Deze in veel opzichten conservatieve prinses heeft op internet een weblog. Pecunia afficheert zich als de ‘hoogheid van de laagheid’, met als toevoeging “qua premies dan”. Zij
overspoelt ons in haar internetdagboek met bezuinigingstips en zegt het voordeel van de mensen te zoeken. “Het is opmerkelijk dat iedere verzekeringsmaatschappij zegt datzelfde doel voor te staan. Maar waarom dan die drastische prijsverschillen? Geachte Menschen, let op uwen zaak!”
No claim in dierenpolis?
Een bezoeker opperde dat Proteq overgaat tot invoering van no-claimkorting in de dierenverzekering. “Ik zorg dat mijn honden altijd in topconditie blijven door goede voeding, veel beweging en jaarlijkse preventieve inentingen en onderzoek. Laatstgenoemde wordt door de verzekering echter niet vergoed! Waarom word ik hiervoor niet beloond door een no-claimkorting, zoals dit ook geldt in de ziektekostenverzekering voor mensen?”
‘Nachtje blijven slapen’
Pecunia schreef: “Een kasteel heeft al snel tien open haarden. En dat is niet voor niets. Een verwarming op basis van hout is velen malen gunstiger geprijsd dan een centrale verwarming. Bovendien kunt u met hout drie mensen warm houden. Ten eerste uw hovenier, die het hout moet sprokkelen en hakken. Ten tweede uw lakei, die al dat hout naar de open haarden moet verslepen. En ten derde natuurlijk uw edelheid zelve.”
Daar wisten de supporters van Pecunia wel weer raad mee: “Wat nou verwarming!? Wij trekken gewoon een extra dikke trui aan. Of twee!” en een bewonderaar: “Prinses Pecunia kan ook gewoon een nachtje bij mij blijven slapen. Als we het dan niet warm krijgen…”
De lezers van het weblog van Pecunia reageren bij nacht en ontij. Op 26 januari, even na middernacht, schreef iemand, dat hij de premies van Proteq relatief hoog vond:
“Wanneer ik over zou stappen naar Proteq zou dit dus mijn chauffeur en de kok moeten ontslaan om de premie te kunnen betalen dit kan toch niet de bedoeling zijn, lijkt me.”
Hierop reageerde iemand een paar uur later met: “Grappig, dat iemand zich druk kan maken over een verzekeringspremie als íe een kok én een chauffeur kan betalen…”
besparing van _ 2mld op verzekeringen, maar in de radioreclame heeft zij het ronduit over jaarlijks _ 2 mld weggooien. Daarmee is de vergelijking met de Ohra-reclame uit 1980 compleet. Aardig om de inflatie te zien: de 1 mljard gulden van toen is de 2 miljard euro van nu.
Het lijf van

Rintje Ritsma
Assurantieman Gerrit-Jan Doorneweerd kreeg meewarige gevoelens bij de nieuwe tv-reclame van Aegon, waarin het draait om ‘De wil van…’ en in het eerste geval de wil van Rintje Ritsma.
Op zijn prettig leesbare weblog mijmerde Doorneweerd eind januari over Ritsma: “Toch wel een beetje sneu. Iemand die in de winter van zijn carrière nog diepe filosofietjes over zijn komende afscheid op de consument moet afschieten. Mocht u het nog niet begrepen hebben: de reclamespot heeft tot doel dat u Aegon sympathiek vindt en dat u meer Aegon-polissen gaat kopen. Bijna een volle minuut moeten we luisteren naar de tegeltjeswijsheden van de ‘Beer uit Lemmer’; pardon, de tegeltjeswijsheden van de tekstschrijver van de marketingafdeling van Aegon. Geef mij dan maar de zoetige Sanex-reclame. Daar had mijn vrouw tenminste nog wat te kijken. Eind februari wordt deze Aegon- kwelling gevolgd door Barbara de Loor, die ons ongetwijfeld nog verder gaat vervelen met ‘diepe gevoelens’ en ‘nieuwe uitdagingen’ en ‘er is meer in het leven dan…’. ‘Het lijf van mij wil niet meer’, treurt Rintje. Geen nood Rintje. Mijn vrouw zegt het nog best te willen doen met jouw lijf.”
VGZ-punt-namelijk
Al eerder hebben wij stilgestaan bij de op zich fraaie voorleesfaciliteit op de website van VGZ. Soms is het hilarisch om dat te horen, want frequent kloppen de klemtónen niet.
Hoewel niet onlogisch, werden wij totaal verrast bij het luisteren naar een internetlink. In plaats van VGZ-punt-ènèl sprak de mevrouw van VGZ-punt-namelijk.
‘Verkeert verzekert’
Zou er nog een vervolg komen van de voorstellingen van het theaterstuk ‘Verkeert Verzekert’ van Olaf Geysendorpher?, vroegen wij ons afgelopen week af.
Het snelste antwoord zou wellicht te vinden zijn op de gelijknamige website. Een blik in het gastenboek leverde op dat de voorlaatste reactie in juni vorig jaar was geplaatst. De jongste reactie was van ‘Regisseur 1’: “Sorry hoor, maar je bent echt kansloos als je nog steeds op deze site kijkt. Het is inmiddels al zes maanden geleden. Doe niet zo sneu als ik en ga gewoon naar een site waar je wel wat aan hebt.” Oké, we zijn al weer weg!

Reageer op dit artikel