nieuws

Pepijn schijnt toch populair te zijn

Archief

Pepijn schijnt toch populair te zijn

In de aflevering van Jus d’Assurance in AM 21 van 2006 hebben wij de lamp gezet op ‘onze’ enge smurf van Achmea. Hij blijkt Pepijn van Pepperstraten te heten en lijkt toch vrij populair te zijn geworden in de virtuele wereld. Zijn oppep-filmpjes worden op grote schaal doorgestuurd (dat kan natuurlijk ook gedaan worden om iemand te jennen in plaats van te verblijden).
Al eerder meldde Jus d’Assurance dat Pepijn op de hak is genomen in een reclamefilmpje van AnderZorg. Afgelopen week kwamen wij erachter dat hij ook figureert in een spel van datzelfde AnderZorg.
Mr. Anderzorg scoort punten op zijn weg door de (verzekerings)jungle, waarbij hij naar hartenlust genoemde Pepijn van Achmea, maar ook de Paarse Krokodil van Ohra de grond in stampt.
Hyves
Sinds medio december is de Achmea Oppepper met zijn eigen profiel actief op Hyves, een jongerennetwerk op internet. In minder dan een maand tijd heeft hij ruim 11.000 vrienden en 60.000 bezoeken op zijn profiel gerealiseerd. Vlak voor de kerst is er een nieuwjaarsfilmpje toegevoegd, dat in de eerste weken ook zomaar 110.000 keer is afgespeeld.
Pepijn reageert persoonlijk op berichten op Hyves. Ook is hij bereikbaar via Kwekker, de chat van Hyves. Hij heeft inmiddels diverse vrienden opgepept die presentatieangst hadden, liefdesverdriet, of gewoon een dagje down waren.
Finale hardloopproject Reaal
Precies een jaar na de start van het hardloopproject ‘Egmond Challenge’ was de verkooporganisatie van Reaal weer present in Egmond aan Zee.
Zestig Reaal-medewerkers en relaties deden op zondag 14 januari mee aan de Egmond Halve Marathon, 35 medewerkers en relaties liepen er de kwart marathon.
Diverse intermediairrelaties sponsorden de lopers van Reaal voor een totaalbedrag van _ 23.212. Reaal verdubbelde dit bedrag en overhandigde na afloop van de Egmond Halve Marathon een cheque ter waarde van _ 46.424 aan stichting Simavi.
Het hardloopproject ging begin vorig jaar van start tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de verkooporganisatie, die daartoe in Egmond werd gehouden. Doel van het project was conditieverbetering, verhoging van de teamgeest en het versterken van de mentale wendbaarheid.
In het afgelopen jaar ondergingen alle verkoopmedewerkers een medische keuring en een conditietest, waarna een trainingsschema werd opgesteld. Er werden hardloopclinics georganiseerd en iedereen binnen Verkoop kreeg een jaar de gelegenheid te trainen. Niet alleen in de vrije tijd, maar ook na de maandelijkse teamvergadering. Daarnaast kregen alle deelnemers hardloopkleding en -schoenen. Ter voorbereiding op de halve marathon werd er meegedaan aan de Run2Day Loop in Utrecht, de Dam tot Damloop in Amsterdam en de Zevenheuvelenloop in Nijmegen.
aan Rolien Sasse, directeur Simavi. Het geld wordt overgemaakt naar lokale partnerorganisaties in Oeganda, die het zullen gebruiken voor een aantal waterprojecten.
Tweede Assurantie Darts Toernooi
Op maandag 26 maart wordt voor de tweede maal in successie het Assurantie Darts Toernooi gehouden. Plaats van handeling is het Dart- en biljartcentrum Osdorp aan de Jan Rebelstraat 24 in Amsterdam.
Vorig jaar werd het eerste toernooi bezocht door meer dan tweehonderd spelers en toeschouwers.
Ook dit jaar zal het eten alsmede vijf drankjes en snacks voor rekening van de organisatie zijn, die wordt gesponsord door een reeks verzekeraars en schade-experts.
Om 17.00 uur zal het buffet geopend worden waarna rond 18.00 uur de eerste darters zich naar de wedstrijdborden kunnen begeven.
“Wij hebben geleerd van ons eerste toernooi en zullen er dan ook middels andere spelformules voor zorgen dat de finales beduidend vroeger zullen worden gespeeld dan vorig jaar het geval was. Rond 22.00 uur zal het toernooi afgelopen zijn, zodat er nog tijd over blijft om gezellig na te praten”, aldus de organisatoren Theo Brederoo, Steven van Oostrum en Rick Siebert.
Belangstellenden kunnen zich vóór 1 maart inschrijven (onder vermelding van niveau: crack, geoefend of beginner) via e-mail: adt2007@gmail.com.
Loden Leeuw weer zonder ‘financiering’
Helaas moesten wij deze rubriek afsluiten vóór de uitkomst van de verkiezing voor de Loden Leeuw, de tegenhanger van de Gouden Loeki.
Maar het belangrijkste nieuws hadden wij toen al binnen: het was voor het tweede jaar in successie dat geen enkele reclame van financieringsbedrijven werd genomineerd. Er was uit de gehele financiële branche slechts één nominatie, de jongste ziektekostencommercial van Ohra.
Tal van kijkers zullen het niet leuk vinden, dat de betrokken vrouw kennelijk haar baby moet ‘ophouden’ omdat manlief nog in de slag is met de ziektekostenverzekering. Een bijkomende reden kan zijn dat het betrokken filmpje de afgelopen maanden niet van het scherm te slaan was.
Dat er geen financieringsbedrijven zijn genomineerd, kan ook te maken hebben met het feit, dat DSB herhaaldelijk als opvatting uitdroeg dat irritatie een belangrijke succesfactor van reclame is. Tja, dat was natuurlijk niet het oogmerk van Tros Radar bij de instelling van de Loden Leeuw.
AssurMada ligt op recordkoers
De tiende aflevering van de AssurMada, de jaarlijkse assurantiezeiltocht naar het Engelse Lowestoft, stevent dit jaar af op een recordaantal deelnemers. Er hebben zich al zestien schepen ingeschreven; daar komen er naar verwachting binnenkort veertien bij. Zestien deelnemers hebben zich voor het eerst aangemeld.
De organisatie denkt het huidige record van 24 deelnemers (2003) dan ook ruim te gaan overtreffen. Aanmelden voor de tocht, die op 7 juni vertrekt uit Rotterdam, kan op www.assurmada.nl.

Reageer op dit artikel