nieuws

Pensioenactie van Allianz

Archief

Allianz Nederland houdt de komende negen maanden een pensioencampagne, met als hoofdthema’s transparantie en beheersbaarheid.

De verzekeraar heeft ruim zeshonderd intermediairs een ‘transparante’ koffer bezorgd, met daarin middelen voor het bewerken van de pensioenmarkt. De aanlevering van bezoekafspraken en het geven van trainingen en opleidingen vormen daarvan een onderdeel. Voor startende adviseurs is een stappenplan gemaakt om binnen negen maanden uit te groeien tot pensioenadviseur.
Allianz heeft onder bedrijven in het midden- en kleinbedrijf een onderzoek laten uitvoeren, waaruit is gebleken dat veel ondernemers ontevreden zijn over hun pensioenuitvoerder. Bijna negentig procent voelt zich achtergesteld bij grote bedrijven. De MKB’ers zijn vooral ontevreden over het niet informeren over ontwikkelingen. Een budgetteerbare pensioenregeling met openheid over de kosten en de rendementen is volgens Allianz de grote wens van het MKB.

Reageer op dit artikel