nieuws

Ohra biedt zes doelgroepen verschillende zorgpolissen

Archief

Premies maakt Ohra nog niet bekend, maar het assortiment zorgverzekeringen voor 2008 staat wel vast. Ohra komt met zes polissen voor zes verschillende doelgroepen.

Het gaat om studenten, jonge singles, jonge duo’s, jonge ouders, gezinnen met oudere kinderen en vijftigplussers. Ohra denkt “relevante extra services per doelgroep” te bieden. Een voorbeeld daarvan betreft de studenten met korting op fitnesscentra, tanden bleken, ooglaseren, vitaminepillen, werelddekking voor spoedeisende hulp en vaccinaties. Verder is de opzet dat “klanten niet betalen voor wat ze niet nodig hebben”.
Om de zorgverzekeringen onder de aandacht te brengen, grijpt Ohra naar het aloude wapen van direct marketing. Doelgroepen krijgen een proefpakket thuis, dat bijvoorbeeld voor singles een pakje condooms bevat, voor studenten vitaminepillen en voor vijftigplussers een leesbril. “We zijn de eerste verzekeraar die samples van producten naar klanten stuurt”, meent Elion.
Risicodrager van de zorgpolissen is vanaf 2008 CZ. “Maar het blijven ónze klanten en wij bepalen de eindprijs en de collectiviteitskorting”, benadrukt Elion. “CZ levert een af-fabriekprijs en wij hanteren een opslag voor marketing, distributie en klantbeheer. Doelstelling is natuurlijk dat beide partijen dat winstgevend doen.”

Reageer op dit artikel