nieuws

Nieuwe uitvaartpolis Yarden exclusief via intermediair

Archief

Uitvaartverzekeraar en -verzorger Yarden heeft een nieuwe uitvaartverzekering ontwikkeld, die uitsluitend door het intermediair verkocht gaat worden.

De nieuwe verzekering is speciaal voor dat distributiekanaal ontwikkeld. “De gedachte erachter is dat wij maatwerk leveren: de klant stelt de uitvaart samen en wij verzekeren het bedrag dat daarmee gemoeid is”, zegt Hans Croes, directeur Uitvaartverzekeringen. “Verder bieden wij een vijf jaar durende dekking tegen onderverzekering. Daarna bieden wij de verzekerde aan om de polis aan te passen aan de gestegen prijzen. Er is dus eigenlijk nooit sprake van onderverzekering.”
De introductie van het product, die eenvoudigweg Yarden Uitvaartverzekering heet, gaat gepaard met een campagne die als motto heeft: “Leef nu… regel het nu.” Daarnaast moet een rondtrekkend promotieteam deze zomer de naamsbekendheid van Yarden vergroten.
Aanvraag en acceptatie van de polis is volledig geautomatiseerd. “Tussenpersonen krijgen daartoe de beschikking over een webmodule die op de eigen site kan worden geplaatst.” Online premies berekenen en polissen sluiten kan echter ook op de site van Yarden. Verder is een uitvaartwaardemeter ontwikkeld, waarmee de prijs van de maatwerkuitvaart kan worden bepaald.
De nieuwe verzekering kent naast de maatwerkvariant twee standaardpakketten: een basis- en een uitgebreide variant met een dekking van respectievelijk _ 5.000 en _ 7.500. Het maximaal verzekerde kapitaal is _ 12.500. “De keuze van de uitvaartverzorger is vrij, maar de verzekerde krijgt wel een bonusuitkering als hij voor Yarden kiest. We verhogen het verzekerde kapitaal dan met 10%”, zegt Croes.
Daarnaast zijn de voorwaarden vereenvoudigd. “Die passen nu op een A4’tje en worden gedrukt op de achterkant van het polisblad.” Er zijn drie premieduren: tot 65 jaar, tot 85 jaar of koopsom. Afkoop van de polis is mogelijk, mits er geen premieachterstand is. Yarden wil met de nieuwe campagne nadrukkelijk het intermediair inschakelen als distributiekanaal, iets wat tot nu toe nog nauwelijks is gelukt. De premieomzet van een kleine _ 50 mln is voor het overgrote deel afkomstig uit de verkoop via het directe kanaal. “We hebben goed naar het intermediair geluisterd. Daaruit bleek dat er vooral behoefte was aan een eenvoudig product.”
het land in.

Reageer op dit artikel