nieuws

Nieuw internetplatform biedt marketingacties voor intermediair

Archief

Assurantie-Ondernemer.nl, aanbieder van marketing- en internetdiensten voor het intermediair, heeft de online organisatie Marketingplaats opgericht. De nieuwe aanbieder heeft zich ten doel gesteld om marketingactiviteiten makkelijk, effectief en goedkoop aan te bieden aan tussenpersonen.

Assurantie-Ondernemer.nl heeft het concept in eigen beheer ontwikkeld. Volgens directeur Pieter de Gier, voormalig marketingmanager van de NBVA, komt het initiatief op het juiste moment: “De markt is enorm in beweging. Wie zich nu niet laat zien, dreigt straks de boot te missen.”
Marketingplaats.nl is een internetplatform waar assurantiekantoren marketingactiviteiten gemakkelijk kunnen regelen en laten uitvoeren. “Marketing is cruciaal”, stelt De Gier. “Bedrijven die nu hun klanten als beste informeren én inspireren, scoren goed. Relaties moet je onderhouden. Wanneer je zelf een jaar niet thuiskomt zonder wat van je te laten horen, moet je niet vreemd staan te kijken als je partner iemand anders heeft gevonden. Zo is het ook bij verzekeringen. Laat je niks van je horen, dan stapt de klant naar een ander.”
Totaalconcept
Marketingplaats is een totaalconcept, dat diverse marktpartijen bij elkaar brengt: assurantiekantoren, verzekeraars, koepels en marketingbureaus. Al deze partijen hebben belang bij een sterk intermediairkanaal. Het principe is eenvoudig: op dit onafhankelijk platform kunnen verzekeraars en bureaus marketingacties aanbieden aan het intermediair. De kantoren kunnen uit het aanbod een keuze maken en aan de hand van een ‘stappenplan’ online inzetten. Kantoren die volwaardig deelnemer zijn, kunnen de acties uitvoeren in de eigen huisstijl.
Marketingplaats is volgens De Gier geen ICT-systeem dat tegen hoge prijzen wordt aangeboden. “Op het platform kunnen tussenpersonen marketingacties kopen. Het systeem krijg je er vrijwel gratis bij”, aldus De Gier.
Vier soorten marketingacties worden aangeboden. Volledig digitaal zijn de e-mailacties en e-mailnieuwsbrieven. Daarnaast komen reguliere offline-acties beschikbaar, zoals direct-marketing en magazines. Verschillende media kunnen binnen één actie worden gecombineerd.
Samenwerking
Om de doelstellingen te kunnen effectueren, voert De Gier besprekingen met verzekeraars, koepels en marketingbureaus. “De reacties zijn enthousiast. Enkele partijen hebben al toegezegd partner te worden. Wie dat zijn, wordt bekendgemaakt op het internetcongres.” Zelf levert Marketingplaats een digitale nieuwsbrief en e-mailacties. Verder wordt een innovatieve wervingsactie voor e-mailadressen van klanten getest.
Over de kosten is De Gier transparant: “Marketingplaats is gratis voor assurantiekantoren die de proef op de som willen nemen. Kantoren kunnen zich medio mei gratis laten registeren als bezoeker en acties uitproberen op een demobestand.” Volwaardige deelnemers betalen een entreebedrag van _ 495 en een licentiebijdrage van _ 120 per jaar. “Voor _ 10 per maand krijgt het intermediair een eigen marketingsysteem. Daarnaast betaalt hij de kosten van de actie. Door schaalvoordelen en een efficiënte uitvoering zijn deze kosten lager dan men gewend is”, aldus De Gier.
én inspireren, scoren goed.”

Reageer op dit artikel