nieuws

Nieuw administratiepakket voor assurantiekantoren

Archief

TP Beheer, ontwikkeld door Wilma Vink en Ruud Verbeek, is een nieuw administratiepakket voor assurantiekantoren met maatschappij-incasso.

Vink en Verbeek zijn van oorsprong afkomstig uit de automatiseringsbranche, maar zijn sinds begin jaren tachtig actief met een adviesbedrijf Vink Verbeek Consulting en hebben daarnaast het assurantiekantoor Vink Verbeek Verzekeringen.
“TP Beheer is eigenlijk uit nood geboren”, zegt Verbeek. “Wij hebben jarenlang gewerkt met Anva, maar daar konden wij niet mee uit de voeten. Wij hadden het idee dat we zelf iets beters konden ontwikkelen.”
“Zes jaar geleden zijn we gestart met het ontwikkelen van een pakket op basis van de Access-applicatie van MS-Office. Wij hebben de bouwers exact aangegeven wat wij wilden.”
Kosten
Vink en Verbeek gaan het pakket nu in de markt zetten, omdat uit gesprekken met collega-tussenpersonen bleek dat zij de prijzen van de gangbare pakketten en vooral de doorlopende kosten erg hoog vonden. “Met de komst van de WFD, waarbij dossiervorming vereist is, hebben wij het pakket opgepoetst. Nu bieden wij het tussenpersonen met maatschappij-incasso aan.”
Het pakket kost eenmalig _ 995. Daarvoor krijgt men de Access-applicatie en een aantal extra Word- en Excel-sjablonen. Het pakket voorziet niet in een GIM-koppeling met verzekeraars. “Wij zijn niet gecharmeerd van deze grappen en grollen. In onze praktijk zijn mutaties nauwelijks aan de orde. Wij hebben vooral totaalklanten in de boeken. Ik ben adviseur en geen administrateur”, vindt Verbeek. “Als een verzekeraar niet goed presteert, gaat hij er gewoon uit.”
Een demoversie van het pakket is te downloaden van de website www.tpbeheer.nl.

Reageer op dit artikel