nieuws

NBVA wil meer zichtbaar zijn

Archief

Intermediairorganisatie NBVA scherpt haar strategie aan en wil meer invulling gaan geven aan het eigen keurmerk en aan de toegevoegde waarde van een assurantietussenpersoon.

Voorzitter Rob Groenemeijer vertelde eerder deze week tijdens de algemene ledenvergadering dat de strategie zich op drie zaken concentreert: algemene belangenbehartiging, conceptontwikkeling en het NBVA-keurmerk. Om dat eerste punt meer zichtbaar te maken voor de aangesloten kantoren, opent de NBVA binnenkort een weblog. “Leden kunnen op die manier meer zicht krijgen op de belangenbehartiging van hun vereniging”, luidt het argument.
De positionering van de NBVA zelf krijgt in de nieuwe strategie een belangrijke functie, aldus Groenemeijer. “NBVA staat voor een belangrijke speler in de verzekeringsmarkt, zowel voor consumenten als voor belanghebbenden. Die feitelijke positie wordt soms te weinig onderkend.” Om dat te veranderen wil de standsorganisatie de dienstverlening van het intermediair zichtbaarder maken. Op het NBVA-congres van 7 september staat om die reden ‘de toegevoegde waarde van het intermediair’ centraal.
Onder het punt conceptontwikkeling schaart de Tielse intermediairorganisatie zaken als de samenwerking met MP4U en Meetingpoint (websites en ketenintegratie) en de steun aan het ISI-instituut (onder meer het boek ‘Het intermediair in beweging’).

Reageer op dit artikel