nieuws

Naamsbekendheid van Aegon groter dan NN

Archief

De naamsbekendheid van Aegon is groter dan die van Nationale-Nederlanden.

Dat blijkt uit een onderzoek van het Centrum voor Marketing Analyses uit augustus 1999. De meest recente gegevens over de naamsbekendheid van verzekeraars dateerden van een Nipo-onderzoek van januari 1999.
Ten opzichte van dat onderzoek is onder het Nederlandse publiek de spontane bekendheid van verzekeraars – Noem namen van verzekeraars? – gedaald. In het jongste onderzoek bezet Aegon de koppositie met 38%; zes maanden eerder noemde nog 42% van de ondervraagden spontaan de naam Aegon. De spontane bekendheid van NN daalde nog harder naar 35% tegen 49% in januari 1999.
De top-10 spontane bekendheid ziet er verder als volgt uit: 3. Delta Lloyd 21% (29%), Centraal Beheer 20% (31%), 5. Amev 17% (26%), 6. RVS 15% (onbekend), 7. Interpolis 13% (17%), 8. FBTO 13% (onbekend), 9. Ohra 9% (18%), 10. De Amersfoortse 9% (18%). Uit de top-10 vielen Reaal en Univé, volgens het Nipo een jaar geleden nog goed voor een spontane bekendheid van 23% respectievelijk 21%.
De top-10 geholpen bekendheid – Kent u Aegon? Kent u NN? – in augustus-januari 1999 is: 1. Aegon 97% (92%), 2. NN 96% (94%), 3. Delta Lloyd 96% (90%), 4. Centraal Beheer 93% (89%), 5. De Amersfoortse 92% (83%), 6. Ohra 91% (81%), 7. FBTO 91% (onbekend), 8. Amev 89% (81%), 9. Reaal 89% (72%), 10. Interpolis 83% (71%). Uit de top-10 is Zwitserleven weggevallen.

Reageer op dit artikel