nieuws

Liocorno start reclameoffensief

Archief

“Ze gaan van ons horen”, laat eigenaar John Wolbers van Liocorno Financieel Advies strijdvaardig weten. “Voor het komend jaar hebben we een mediaplan ontwikkeld, waarmee we onze naam landelijk door willen laten klinken.”

De eerste advertentie van het jaar plaatste Liocorno dan ook maar direct op de voorpagina van de grootste ochtendkrant van Nederland, De Telegraaf. “En daar zullen er meer van volgen”, zegt Wolbers. “Maar ik sta ook in Quote en het blad Miljonair.”
In 2001 besloot John Wolbers 0p zijn 26e dat hij voor zichzelf meer kon verdienen dan als manager bij een assurantiekantoor. Inmiddels heeft Liocorno vijftig man personeel in dienst die voor een laag basissalaris werken en de rest met provisie moet verdienen. “We werken ons dus een slag in de rondte”, zegt Wolbers die ooit nog skileraar was en graag met zijn sportbolide in The Challenge door Europa mag racen.
Binnenkort opent Liocorno nog vier franchisekantoren en hoopt Wolbers honderd man voor zich te hebben werken. Zelf werkt hij echter nog steeds gewoon mee en hij bezoekt nog regelmatig drie klanten per avond. “In deze business is het zaak, klanten een leven lang aan je te binden”, zegt Wolbers en daarom vult Liocorno voor de vaste klanten gratis het belastingformulier in.
Met een nettorendement van 35% steekt hij heel wat concurrenten de ogen uit. Binnen zes jaar tijd is Liocorno uitgegroeid naar een bedrijf met een provisieomzet van _ 4,8 mln, doet het aan commercieel vastgoed voor _ 40 mln en verstrekt het voor _ 200 mln aan hypotheken per jaar.

Reageer op dit artikel