nieuws

Legio-Lease telt 100.000 klanten

Archief

In het afgelopen jaar is het aantal klanten van Legio-Lease gegroeid van 60.000 naar 100.000. Het totale volume aan aandelenleasecontracten verdubbelde in 1997 van 100.000 naar 200.000.

De doelstellingen van Legio-Lease liegen er niet om. Directeur Rob Straathof van de Labouchere-dochter droomt van een groei naar 1 miljoen klanten.
De populariteit van aandelenlease beweegt zich in sterk stijgende lijn, vooral nadat tal van gevestigde financiële concerns schoorvoetend in de voetstappen van pionier Legio-Lease zijn getreden. Het gegeven dat oprichter Piet Bloemink zijn Legio-Lease aan Aegon-onderdeel Labouchere overdroeg, heeft het consumentenvertrouwen verder opgekrikt.
De ‘lessees’ van Legio-Lease vormen inmiddels een substantiële partij op de effectenbeurs. In 1996 werd voor hen ter waarde van bijna f 600 mln aan aandelen gekocht, vorig jaar is dit toegenomen tot ongeveer f 1,3 miljard.

Reageer op dit artikel