nieuws

Klant negatief over PrimeLine

Archief

PrimeLine (40% SNS Reaal) wordt door klanten gezien als de kredietaanbieder met de slechtste dienstverlening, blijkt uit onderzoek van Independer.

De vergelijkingssite vroeg de afgelopen tien maanden ruim tienduizend bezoekers naar hun ervaringen met consumptief-kredietverstrekkers. Over het algemeen zijn kredietaanvragers positiever over de service van banken en verzekeraars dan over de service van specialisten in consumptief krediet.
Desondanks worden de specialisten Crediam en Aagus-label Bankselect (ABN Amro) als beste beoordeeld. Gevraagd werd naar de ervaringen met het nakomen van beloften, de kwaliteit van administratie en informatie en klaarstaan voor klanten. Crediam krijgt gemiddeld een 8,1 en scoort als enige op alle aspecten 8,0 of hoger. Bankselect krijgt hetzelfde gemiddelde, maar blijft iets achter op het onderdeel ‘klaarstaan voor klanten’. FBTO en Centraal Beheer Achmea staan derde en vierde met een waardering van 7,8.
Naast PrimeLine (5,6) scoren ook DSB, Vola en Defam slecht met rapportcijfers rond de 6. In dezelfde regionen vinden we ook de DSB-labels Frisia en Becam. Ohra, Postbank en Rabobank scoren alle bovengemiddeld met een cijfer van 7,4 of hoger.

Reageer op dit artikel