nieuws

Kille regen spelbreker op Assurantie Golfdag

Archief

Kille regen spelbreker op Assurantie Golfdag

Het was dit jaar qua weersomstandigheden een trieste Assurantie Golfdag. “Toen wij ’s morgens op weg gingen naar het Efteling Golfpark regende het al. Later kwam daar een stevige wind bij, zodat we op de baan soms met horizontale regen werden geconfronteerd”, verhaalt Jeroen Mundt (Marsh), die sinds vorig jaar samen met Niels ter Kuile (Raadgevers Medische Beroepen) de organisatie voor zijn rekening neemt. Zij hadden zich de vrijdag na Hemelvaartsdag heel wat feestelijker voorgesteld. Ter Kuile vult aan: “Er was niet alleen veel regen, maar het was ook heel erg koud. Er stonden overal plassen op de ‘greens’. Ik moet bekennen dat wij het zelf na negen holes voor gezien hebben gehouden.”
Animo blijft groot
Ook voor de 27e editie van de
Assurantie Golfdag was de belangstelling groot. Er waren meer dan honderd gegadigden voor de maximaal 72 toe te laten deelnemers.
Het toernooi werd gewonnen door het duo Wim Meijer en Ralf Mulder, beiden werkzaam bij Allianz. Op de tweede plaats eindigden Pim Anderegg (Fortis) en Erik Jan Visser (OBP Groep). De helft van het winnende duo van 2005, Marc Punt (GAB Robins), moest nu samen met medespeler Ad Westerhof (Troostwijk) genoegen nemen met het brons.
De ‘Longest drive’ werd geproduceerd door Jan van der Staaij (VVAA Groep) en de ‘Neary’ kwam op naam van Tom van der Heijden (Bartok).
De datum van de Assurantie Golfdag 2007 staat nog niet vast, maar zal waarschijnlijk wederom in mei vallen.
Reaal en de reuzenbrillen
Amsterdam, Utrecht en Alkmaar reuzenbrillen geplaatst. Deze zogenaamde ‘spectaculars’ zijn een onderdeel van de nieuwe reclamecampagne van Reaal. In deze campagne worden de kansen (lees: risico’s) die Reaal ziet in het dagelijkse leven, letterlijk verbeeld en in dit geval ‘opgeblazen’. Zo is er een kans van 38% dat iemand op uw bril gaat zitten. De brillen bleven gedurende een week op de bankjes liggen.
Erkenning voor Paarse Krokodil
Ohra’s tv-reclamehit van begin 2005, de Paarse Krokodil, heeft inmiddels de status van subtitel van een wetswijziging verworven.
In het filmpje gaat een moeder met haar dochtertje terug naar het zwembad, waar zij haar paarse opblaaskrokodil is vergeten. De loketmedewerker lijkt de in de hoek staande krokodil te gaan pakken, maar grijpt in het bakje ernaast naar een formulier. Dat moet mevrouw maar invullen, aan twee kanten. En ondanks haar opmerking “Ja, maar hij staat daar”, krijgt ze het ding niet mee. “Morgenochtend vanaf 10.00 uur” kan ze dat ding ophalen.
Dit filmpje, of meer specifiek de Paarse Krokodil, is uitgegroeid tot een eigentijds symbool van doorgeschoten bureaucratie. Het begrip wordt inmiddels lustig gebruikt in Haagse kringen.
Staatssecretaris Wijn (Financiën) zond op de laatste dag van mei het volgende stuk naar de Tweede Kamer: ‘Nader rapport betreffende het voorstel van wet houdende wijziging van enkele belastingwetten ter vermindering van administratieve lasten’. Omdat dit meer dan een mond vol is, kreeg het als subtitel mee: Wijzigingsplan ‘Paarse krokodil’. Vervolgens wordt in de communicatie voor ieders gemak die laatste titel genoemd.
Twee keer Floris
Een radioreclame van 1 minuut en 20 seconden is opmerkelijk lang. Toch heeft Westland-Utrecht Hypotheekbank (ING) voor zo’n lang verhaal gekozen. Het wordt verteld door Rutger Hauer, internationaal bekende filmster, van wie zijn nationale faam ooit begon dankzij de hoofdrol in de tv-serie Floris.
Het toeval wil, dat die laatste roepnaam de afgelopen week ook uit andere hoek opdook. ‘Maak kennis met Floris’, is de oproep op de website van de Noord-Hollandse Vlieg Groep. Nadat provinciegenoot Scheringa op de proppen is gekomen met Leen (van Frisia), kiest nu ook Vlieg voor verpersoonlijking in de reclame.
De Floris van Vlieg heeft wel een bijzondere, modernistische achternaam. Hij heet namelijk voluit Floris 4Tune. Dat klinkt als het Engelse ‘fortune’ en dat is natuurlijk ook de bedoeling. Bovendien staat het cijfer 4 ook nog eens voor de vier diensten die Vlieg aanbiedt: makelaars-, hypotheek-, verzekerings- en pensioenproducten welke naadloos op elkaar afgestemd zijn.
Allemaal
oranjegek?
De Oranjegekte slaat aan alle kanten toe. Zo stuurde de Jonkman Assurantiegroep vorige week vrijdag haar relaties een mailtje met in de onderwerpregel: Oranje! De inhoud, overigens op een okergele achtergrond, bestond louter uit de volgende tekst: “Wij gaan voor Oranje! Heel veel kijkplezier tijdens het WK.”

Reageer op dit artikel