nieuws

Interpolis voert nieuwe, ‘glasheldere’ campagne

Archief

‘Interpolis. Glashelder’. Dat is het thema van de nieuwe landelijke reclamecampagne van Interpolis. De campagne moet benadrukken hoe ‘helder’ de Rabo-dochter wil omgaan met klanten en tussenpersonen.

Dagenlang was het hoofdkantoor van Interpolis in Tilburg het decor voor de opname van een serie van in totaal negen tv-spots, waarvan er vier eerder deze maand zijn uitgezonden. Alleen al in juni worden deze vier spots zo’n vijfhonderd keer uitgezonden. Verder maken ook radiospots, megaboards langs diverse snelwegen (vanaf juli), billboards en advertenties (beide na de zomer) deel uit van de landelijke campagne.
Duidelijkheid en eenvoud zijn de sleutelwoorden waarmee klant en tussenpersoon tegemoet moeten worden getreden, vindt Interpolis. De maatschappij zegt hard te hebben gewerkt aan een duidelijk taalgebruik in voorwaarden, correspondentie en persoonlijke communicatie. Ook de bereikbaarheid van medewerkers en (snelle) schade-afwikkeling zouden nadrukkelijk de aandacht hebben gekregen.
De verzekeraar wil zo afrekenen met het negatieve imago van verzekeraars: te ingewikkelde producten, onbegrijpelijke juridische voorwaarden en de (te) formele opstelling.
Boodschap
De centrale boodschap van de campagne is dat de maatschappij zichzelf openlijk voorwaarden oplegt om klanten en tussenpersonen zo helder mogelijk van dienst te zijn. “Deze voorwaarden geven uitdrukking aan een andere mentaliteit”, stelt Interpolis.
Nog niet alle voorwaarden zijn vastgelegd. De maatschappij beperkt zich vooralsnog tot zeven voorwaarden die worden gecommuniceerd. “Alleen voorwaarden die we echt ‘hard’ kunnen maken, gaan naar buiten”, aldus de maatschappij. Voorwaarden die in onder meer tv- en radiocommercials worden gecommuniceerd, zijn: ‘Wij spreken duidelijke taal’, ‘Verzekeren zonder bla-bla’, ‘Geen overbodig papierwerk’, ‘Als iets niet duidelijk is, leggen we het gewoon nog een keer uit’, en ‘Direct weten waarvoor je wel en niet verzekerd bent’.
Een van de tv-spots, opgenomen op het hoofdkantoor van Interpolis.

Reageer op dit artikel