nieuws

InterPlein opent ‘winkels’ met financiële producten

Archief

Interplein gaat via haar virtuele pleinen financiële producten verkopen. Op het VerzekeringsPlein en het BankPlein zijn de eerste virtuele ‘winkels’ al ingericht.

In deze virtuele winkels worden momenteel spaarproducten van Aegon, Amev en de Amersfoortse aangeboden en binnenkort is SNS ook van de partij.
Voor de verkoop van deze producten (waarvan de selectie wordt bepaald door InterPlein) gaat het bedrijf overeenkomsten sluiten met tussenpersonen en direct-writers. InterPlein-directeur Stefan Rooyackers stelt dat in principe iedereen die zich aanmeld welkom is. “Wel kijken wij naar het aanbod dat zij doen. Het product moet een duidelijke toegevoegde waarde hebben voor onze bezoekers. Wij houden ons dan ook het recht voor zelf te bepalen welke producten in de schappen van onze virtuele winkel terechtkomen.”
De lead die het voor tussenpersonen en direct-writers opleverd, is gratis. Een deel van de provisie is echter voor InterPlein. “Dat is geen vast bedrag, maar wordt per product bepaald”, zegt Rooyackers.
Portalen
Binnen twee à drie weken verwacht Rooyackers dat naast de spaarproducten ook producten op het gebied van krediet-, auto- en reisverzekeringen in de schappen zullen liggen. Het uiteindelijke doel is om ook de meer adviesgevoelige producten zoals hypotheekverzekeringen en levenverzekeringen, aan te bieden. InterPlein gaat hiervoor onder andere samenwerken met verzekeraar Falcon Leven, die een en ander automatiseringstechnisch al aan kan.
Vanaf eind mei zullen de winkels ook op financiële portalen die niet in handen van InterPlein zijn, worden geplaatst. Een voorbeeld is de Sky Finance Page van Sky Radio. InterPlein gaat voor meerdere portalen winkels en financiële content verzorgen. InterPlein levert deze toepassingen gratis, maar de opbrengsten uit de winkels worden met de portaaleigenaar gedeeld.

Reageer op dit artikel